/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hurtigere comet
Fra : Pornsim
Vist : 640 gange
71 point
Dato : 16-04-05 22:54

Nogen der har nogle gode fif til hvordan man kan få en PGO Comet til at kører hurtigere, det skal helst ikke koste ret meget og det skal være nemt???

Min opsætning indtil videre: Pillet skive - dyse 78 - top racing variator med 7 grams ruller og planet topstykke.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 16-04-05 22:55

Hov!! glemte at siger der er også et tun udstødning på som ligner originalen, udstødningen hedder POO........

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-04-05 00:10

Undersøg om hjullejer trænger til at spændes op og at den ikke hænger en smule i bremserne og det rette dæktryk er også vigtigt Derudover er der ikke så mange lette eller billige løsninger du kan selvfølgelig hente lidt ved polering af skyllekanaler og indsugningsstuds da benzinen vil kunne glide hurtigere over overfladen
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-04-05 11:56

Det er muligt at købe et komplet tunsæt til en Comet for ca. 290 kr. i de fleste gård butikker. Sættet hedder MUUH og er så billigt fordi det er udviklet og produceret af en flok brogede malkekøer imellem malkningerne, så der har ingen lønudgifter været i forbindense med produktionen af det. Du kan evt også købe den store model "MAD COW" som de har lavet i samarbejde med NASA hvor de har genbrugt bl.a. nogle af de gamle Apollo raketter. Der skræller man simpelthen stellet på den nuværende knallert og flytter alt udstyret over på en af de aflagte raketter. Der er lidt langt op på sadlen og så skal du have forgaflen forlænget, men bortset fra de to ting (og så et lidt højere brændstofforbrug) kan jeg virkeligt anbefale denne løsning.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 17-04-05 12:48

Flash77, jeg synes virkelig at din løsning er god :)

Kan du ikke lige give mig en adresse på den hjemmeside hvor man kan købe det..?

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 17-04-05 12:52

Ej seriøst, Nogen der ved om det giver meget at sætte en større karburartor på + en større indsugnings studs......

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 17-04-05 12:53

og hvor meget giver det hvis det giver noget??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 71 point
Dato : 25-04-05 18:27

Så længe cylinderen er den orginale, er det meget begrænset hvad det giver.
Størrer indsugningsstuds: 2km
17,5 mm karburator: 4-5km Størrer karburatorer gir negativ resultat.
Her er om varioen, men vist kraftigt overdrevent:
http://home20.inet.tele.dk/yess/tuning/pgotun.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Kenneth.Christiansen

Dato : 25-04-05 19:23

Hvad køre den lige nu Pornsim og har din comet godt optræk?

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 25-04-05 22:21

den har et godt optræk, men den kører kun 60 km/t.

Godkendelse af svar
Fra : Pornsim

Dato : 27-04-05 21:42

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : netwizard

Dato : 01-07-05 13:56

hvis du nu borer hullet i "benzinhanen" op med et 6 mm bor, så er du sikret 7 km/h på toppen, huska at der sakla være benzin i tanken ;)

Kommentar
Fra : netwizard

Dato : 01-07-05 13:56

hvis du nu borer hullet i "benzinhanen" op med et 6 mm bor, så er du sikret 7 km/h på toppen, huska at der sakla være benzin i tanken ;)