/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
3DS Max tegning i s/h stregtegning
Fra : urban
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 16-04-05 22:31

Hej

Hvordan kan man få 3DS Max til at lave en tegning i denne stil: http://www.byg-selv.dk/images/194_LegehusF.jpg
istedet for de renderinger, programmet plejer at laver, med skygger og alt det der.

Jeg har prøvet med Force Wireframe, men det gør, at man kan se igennem objekterne, og samtidig er alle stregerne i forskellige farver.

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-04-05 22:54

Du skal konvertere billedet til sort/hvid gråtone og gemme det.
Nu skal du igen konvertere det til 2 bit sort/hvid (altså ren sort/hvid)
Normalt kan man så bestemme hvor i gråtonescalaen at der skal skelnes mellem sort og hvid.
Ved forsøg med forskellige niveauer kan du så skabe den rene sort/hvide tegning. Det er derfor du skal gemme den gråscala i første omgang, så du hurtigt kan lave et nyt forsøg.

Kommentar
Fra : urban

Dato : 16-04-05 23:18

Ja, det du påpeger, er så en løsning i Photoshop el. lign., og det lyder, som om det ville kunne lade sig gøre, men jeg vil nu gerne spare mig de krumspring, hvis 3DS Max kan gøre det for mig.

Andre der har et bud på en løsning.

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-04-05 23:38

Du har nok ikke nogen anden nem udvej, da du først skal fjerne farverne, hvor efter du skal fastlægge hvor i gråtonescalaen der skal skelnes mellem sort og hvid.

Et så automatiseret program, vil aldrig kunne klare dette problem på en sådan måde, at det tilfredsstiller alles behov. Så der er nok kun denne udvej, men den er jo ikke så lang. Prøv om ikke det kan bruges alligevel.

Det er jo rarest at man selv har styr på tingene som de skal være IK' !?

Kommentar
Fra : urban

Dato : 17-04-05 00:20

Det lyder mærkeligt, hvis 3DS ikke skulle kunne gøre det. Det er jo en helt almindelig funktion i AutoCad?!
Nogen 3DS-hajer i farvandet?

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 17-04-05 10:29

Det er der her:

http://www.3dmaxer.dk/

Kommentar
Fra : urban

Dato : 18-04-05 00:16

Så du fortæller mig, at jeg har stillet mit spørgsmål det forkerte sted!?
Nogen der har svaret på det oprindelige spørgsmål?

Mvh
Urban

Kommentar
Fra : KristofferM

Dato : 16-06-05 18:40

Hej

Jeg har arbejdet med 3dmax i et års tid nu, og jeg tror godt, jeg ved hvad der skal til...

Nu ved jeg ikke hvor godt du er inde i tingene, men der er en redigeringstype der hedder "ink 'n' paint", som giver den samme effekt som på det vedlagte billede!

Mvh
Kristoffer M.

Kommentar
Fra : urban

Dato : 16-06-05 22:00

Hej KristofferM

Jeg kunne ikke se nogen vedhæftet fil?
Man kan vist ikke vedhæfte filer her på kandu.dk ?

Mvh
Urban

Annuller spørgsmålet
Fra : urban

Dato : 13-04-06 23:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Og det er ikke længere aktuelt!