/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Nogle der kender til div. små lånefirmae~
Fra : agfgas
Vist : 3402 gange
2 point
Dato : 17-09-02 15:49

Hejsa Nogle der kender til diverse forskellige firmaer på nettet som vil låne penge til en selvom man står i RKI ( er ligeglad med renten - vil bare ha samlet min gæld et sted og betale et fast månedligt beløb og ud af RKI ) på forhånd tak gas

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-09-02 15:52

Jeg vil råde dig til at gå i banken, der får du helt klart den laveste rente.

Kommentar
Fra : agfgas

Dato : 17-09-02 16:24

Hejsa lige en tilføjning til mit spørgsmål - der er INGEN der vil låne mig penge pga jeg står i RKi :( så er tvunget til de " mindre fine " måder at gøre det her på.. desværre ville helst låne i banken hvis jeg kunne..

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 12 point
Dato : 17-09-02 16:26

Prøv evt. GE kapital. De reklamerer lige nu med, at de ingen spørgsmål stiller. Dog ved jeg ikke lige deres stillingtagen til RKI. Jeg vil være meget betænkelig med "lånehajer", da du får svært ved at gennemskue, hvor meget du i sidste ende skal punge ud med!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-09-02 17:09

Hvis din bank - og GE Kapital - siger nej, så prøv evt. her:
http://www.privatkredit.dk/rkiudlaeg.html
Jeg kender ikke selv stedet. Det ser tilforladeligt ud, men du bør
sikre dig, at de holder, hvad de lover.

Kommentar
Fra : agfgas

Dato : 17-09-02 17:41

til rellom tak for dit svar men for at låne der skal man have fastejendom eller sommerhus - har også set en del steder hvor man kan låne penge også hvis man står i RKI men det kræver fastejemdom Desværre

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-09-02 18:03

Problemet kan måske løses ved, at du finder en kautionist med fast ejendom?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-09-02 18:11

Ellers behandles dit problem også i dette spørgsmål, som du måske kan have gavn af at studere nærmere:
http://www.kandu.dk/dk/spg/1511

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-09-02 21:00

Her får du nok et par links samt tlf.nr. til det tilsyneladende noget grumsede firma Dansk Gældssanering:

http://www.kandu.dk/dk/spg/1010

http://www.kandu.dk/dk/news/120397/groupid/10104

Dansk gældssanering: 70 22 32 44

Vær blot opmærksom på, at Dansk Gældssanering fremstilles som meget lidt troværdigt. Selvfølgelig kan det tænkes, at det dårlige rygte er ufortjent, eller at de har forbedret sig, men undersøg endelig sagen grundigt, inden du binder dig til noget som helst.

Jeg havde gerne hjulpet dig noget mere, men desværre har jeg ikke noget bedre at byde på.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 19:39

agfgas wrote:

> Hejsa Nogle der kender til diverse forskellige firmaer på nettet som vil
> låne penge til en selvom man står i RKI ( er ligeglad med renten - vil
> bare ha samlet min gæld et sted og betale et fast månedligt beløb og ud
> af RKI ) på forhånd tak gas

Hvis du har problemer med selv få betalt de forskellige kreditorer inden
du selv bruger pengene, så få din bank til automatisk at betale inden du får
pengene i hånden. Det er meget billigere end at betale overrenter.
- Evt. kan din bank også give dig et billigere lån til at betale din
RKI-gæld, hvis det er realistisk, at du kan afdrage lånet.

M.v.h.

Jonathan

--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/

Kommentar
Fra : agfgas

Dato : 17-09-02 21:50

Hej til alle jer der har svaret mig ... mange tak for jeres fine råd..*S* men lige en ting - jeg kan IKKE låne af banken og afdrage min gæld er stort set umulig som studerende - så spørger igen om der kender til diverse forskellige firmaer på nettet som vil låne penge til en selvom man står i RKI ( er ligeglad med renten - vil bare ha samlet min gæld et sted og betale et fast månedligt beløb og ud af RKI ) på forhånd tak gas

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 18-09-02 09:39

Hør lige her agfgas: Der er meget stor forskel på, hvordan bankerne reagerer på kunder, der er i RKI. Medmindre din situation er fuldstændig håbløs, så KAN du finde et pengeinstitut, der vil hjælpe dig. LAD VÆRE MED AT LÅNE HOS DE HAJER, DU OMTALER. DET KAN DU GØRE, HVIS DU SKAL BRUGE HURTIGE PENGE TIL EN INVESTERING, SOM DU KAN TJENE MERE PÅ EN 'HAJEN' SKAL HAVE I RENTE. Hvis din situation er fuldstændig håbløs, kan du garanteret få lavet en ordning med dine kreditorer. Stil et spørgsmål på familieadvokaten.dk, og få et præcist råd fra dem, hvad du skal gøre!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-09-02 11:48

Hej agfgas

Vestjydens forslag lyder rigtig godt - så forsøg dig med det, inden du kontakter Dansk Gældssanering eller lignende foretagender.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 17:28

Jonathan Stein wrote:
> agfgas wrote:
>
>> Hejsa Nogle der kender til diverse forskellige firmaer på nettet som
>> vil låne penge til en selvom man står i RKI ( er ligeglad med renten
>> - vil bare ha samlet min gæld et sted og betale et fast månedligt
>> beløb og ud af RKI ) på forhånd tak gas
>
> Hvis du har problemer med selv få betalt de forskellige kreditorer
> inden du selv bruger pengene, så få din bank til automatisk at betale
> inden du får pengene i hånden. Det er meget billigere end at betale
> overrenter. - Evt. kan din bank også give dig et billigere lån til
> at betale din RKI-gæld, hvis det er realistisk, at du kan afdrage
> lånet.
>

Nu var det jo ikke det manden spurgte om, kunne jo været prøvet med et nej
til følge. Jeg er da også interesseret i at vide om nogen kan finde på at
låne penge ud på de præmisser ??

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 19:52

Allan Riise nu har jeg læst agfgas' spørgsmål! Han viser jo netop vilje til at betale sin gæld tilbage, og derfor skal anbefalingen da heller ikke være at blive ved med at pumpe penge til de fuldstændig useriøse långivere, I taler om. Ta' for pokker da og tænk jer om. Hvis et firma ikke checker RKI inden de låner penge ud, bliver de da nødt til at tage en fuldstændig ublu rente, og det er vel ikke det agfgas har behov for Allan Riise. Måske har agfgas allerede fundet en løsning, eller hva' ....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 21:44

Allan Riise wrote:

> Nu var det jo ikke det manden spurgte om, kunne jo været prøvet med et nej
> til følge.

Det kunne det da - men det kunne jo også være, at han ikke havde overvejet denne mulighed, som -
hvis det kan lade sig gøre naturligvis - vil være væsentligt billigere for ham.

> Jeg er da også interesseret i at vide om nogen kan finde på at
> låne penge ud på de præmisser ??

HA?

M.v.h.

Jonathan

--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/

Kommentar
Fra : Hejdien

Dato : 15-04-03 22:46

Alt det her med RKI og at der er mange der anbefaler at man taler med sin bank, det kræver vist en rettelse!
Jeg er efter mange år i en bank med fælles lønkonto med min eks mand i den sitation at jeg bliver skilt. Herefter sker der det at jeg som så mange andre i den situation kommer i en økonomisk klemme, jeg henvender mig til adskellige banker for at få en lønkonto men det vil ingen give mig ( skal lige oplyse at det drejer sig om alt fra store Nordea til amagerbanken) letter desperat henveder jeg mig til en advokat der fortæller at det er forbudt at afslå en lønkonto til folk fordi de er i RKI og at jeg skal bede om navn på den medarbejder der afslår , på den måde lykkedes det mig at true mig til en lønkonto ... sååååå når man kigger på den politik bankerne holder sig ( ulovligt at holde RKI registret ude af deres banker) så skulle det da såre undre mig om de ville hjælpe til med at få en ud af økonomisk uføre...
P.S.
Jeg må kun have en bankbog kan ikke få bevilliget et hævekort ikke en gang et ganske almindeligt et der ikke kan overtrækkes, min boligsikring er endnu aldrig kommet til tiden , og jeg har set papir på kommunen der viser at de er kørt sammentidig med alle andres ... lugter det lidt af chikane ??????