/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Dobbelt carport ?
Fra : Wollesten
Vist : 1696 gange
50 point
Dato : 15-04-05 12:42

Jeg skal i gang med at sætte en dobbelt carport op,- men er der nogen der ved hvor jeg kan købe en til en overkommelig pris ?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-04-05 12:50

Skal du købe en ??? Eller vil du selv igang med at tegne ?
Du kan spare lidt ved selv at tegne, og købe materialer hjem, frem for at købe en færdig løsning. Men det skal også siget at det er ikke alverden du kan spare ved selv at bygge.

Men prøv evt. søg efter carport, kun fra danske sider.

http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&q=carport&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Så får du f.eks. denne side.
http://www.carportcentret.dk/carport-dk.htm

Hvad er en overkommelig pris ???

Vi valgte selv at tegne og bygge en simpel carport.
Det dyreste var at få gravet ud til den, da den skulle bygges hvor vi havde en forhøjning i haven. 108 m3 jord blev fjernet.
se evt. billeder på min hjemmeside

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 15-04-05 23:57

" sorte heste " Det er slevfølgelig smart med en ny carport fra specialfirmaerne i nogle jeg er vidende om at de i øjeblikket har tilbud på varen, men ofte stiller jeg mig alligevel lidt kritisk over for færdigvaren fordi der er en " sort hest" begravet i beslutningen om køb, hermed mener jeg at når i foretager et valg opdager i kære læsere først bagefter at den leverede vare i nogle hensigter ikke er særlig odt udformet af sparehensyn, eksempelvis har man i nogle tilfælde sparet lægterne, herved opnår fabrikanterne en øget økonomisk gevinst fordi at: eks. lange tagplader bliver placeret på langs hvilhet indebærer besparelser på tagrender og lægter samt andet tilbehør, som selvbygger ville jeg altid lægte samt opnå så kortetagplader som muligt, det får i det bedste resultat ud af " Den besparelsesmetode der anvendes i disse tilfælde kaldes værdianalyse og er opfundet i USA, hvis i vil vide mere - så skriv...

Kommentar
Fra : traeterrasser

Dato : 17-04-05 09:15

Hej Wollesten
Gå ind på min hjemmeside og kig www.traeterrasser.dk og ring eventuelt til mig . Problemetmed dobbelt carporte er spændvidden for de fleste vil ikke have stolper i midten. Mig bekendt findes der kun billige løsninger (silvan ,bauhaus osv)der omhandler en simpel løsning med plads til een bil. Materiale valget er som regel meget sparsomt og taget er som regel trapets plader som er den abosulle billigste løsning.
Hilsen Steen