/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ang autochoker
Fra : hvidtiger
Vist : 903 gange
70 point
Dato : 12-04-05 19:59

Hvordan kan man teste om ckokeren virker, dvs om den konstant giver eller ikke giver??

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 22:36

Øhh en choker der giver eller ikke ??? hmm en choker er som regel et spjæld der kan åbne og lukke for luftblandingen til kaburatoren og kan enten styres elektrisk / med en varmeafhængig feder eller direkte kabel når maskinen er blevet varm skal spjældet åbne helt for luften og når kold lukke så benzblandingen bliver federe (altså med mindre luft)Hvis man tager luftfilteret af kan man som regel se spjældet og konstaterer om det virker Varm Åben kold lukket
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jegerper

Dato : 12-04-05 22:48

Hvilken bil drejer det sig om ?
Hvis den har svært ved at starte, tjek først "alle" ledningerne på dit tændingsanlæg, for fugt og dårlige forbindelser . Og hvis du har mistanke om aut. chokeren check oss benzinfilteret.

En aut. choker er en bimetal fjeder, pil den af, varm den langsomt op, hvis den trækker sig sammen eller udvider sig, er den ok.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 12-04-05 23:01

Du tester en chooker ved at måle modstanden med et ohmmeter, men hvis du ikke kender hvilken modstand spolen skal have, og vil sikre dig at der virkelig sker bevægelse, så pinden åbner for chookeren. Så må du måle "pinden" i enden med et skydelære. Derefter sættes 12volt til den og lader den ligge i 3-4 mins og måler hvor meget pinden har flyttet sig, hvis den bare har flyttet sig lidt, så ved du den giver chooker, men kan ikke vide om den er 100% tæt når der ikke er brug for chooker.
Hvis pindens længde har ændret sig så plejer autochookeren at være ok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 13-04-05 17:10

Når jeg skal starte skal den ellers lige have en omgang med gashåndtaget før den reagere..Den går i stå til sidst hvis jeg ikke giver den gas.Men når den så er varm er der ikke noget problem.Alt på motoren er tæt, da jeg har haft skilt den ad og satte nye pakninger i.Men den havde dog også det problem før det.

Jeg har prøvet og stille på tomgangsskruen og den står helt inde, men det hjælper ikke når den er kold.Den ligger og tøffer med 1000/1200omdr i tomgang når den er kold, og så går den i stå til sidst.Det kan da kun være autochokeren som er i stykker!?Jeg har en anden choker til og ligge, som jeg så har sat over på, men det hjalp ikke.Men jeg ved heller ikke om den virker.

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-11-05 16:12

Tak for svaret pallebhansen.