/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
LED ved netstik
Fra : P_K
Vist : 324 gange
50 point
Dato : 11-04-05 00:23

Hej Alle

Er der nogen, der ved hvad den grønne og den gule lampe indikerer ved et netstik. Hvad betyder blink, og hvad betyder rødt lys?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 11-04-05 05:58

når det er grøn lys er du på nettet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 12:12

Tjaaaaa. Det kommer nok helt an på hvilket netkort, der er tale om
og hvilke lysdioder fabrikanten havde tilovers, da han smækkede det sammen.
Normalt sidder der en LED, der indikerer, at der er forbindelse (hul igennem)
og en der blinker, når der er aktivitet på linien.
Gambrinus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-04-05 22:24

Og så er der en som lyser, hvis systemet understøtter 100 mbit. Den er normalt gul, men kan også være grøn.

Men som Gambrinus er inde på, så er det et spørgsmål om lagervare før næste levering af løse komponenter.
Hvor har du så det røde lys fra?

Normalt betyder det STOP i trafikken