/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Stik til Motorvarme??
Fra : Bragesvej
Vist : 706 gange
50 point
Dato : 08-04-05 20:33

Motorvarmeren sidder på/I motoren, der sidder et rundt stik med et x andtal ben under kølergitter, men jeg mangler resten ind til kontakten i huset, hvad hedder sådan et?
Hvor købes det?, hvordan funger det, skal der sættes en timer til eller...

Accepteret svar
Fra : joand

Modtaget 60 point
Dato : 08-04-05 21:03

Prøv om et røg/grøn slagfast stik det passer,det gør det på min.
Det kan måske være et "DEFA" varmesystem.
Sæt et almindelig timerur foran , prøv at starte med en halv time, skru op for tiden
indtil temperaturen passer max 2 timer skulle være nok.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 21:08

"skru op for tiden
indtil temperaturen passer max 2 timer skulle være nok."

Temperaturen..mener du måleren inde i bilen?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 08-04-05 21:11

ja, eller når du føler at der kommer nok varme ud af varmeapp. når du starter.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 21:15

Evt et sted hvor stik med ledning kan købes?

Har været ude at se stikket det er et 3 bensstik, jeg går ud fra det ene er jord, det har jeg dog ikke inde i huset, er det et problem?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 08-04-05 21:19

ja, hvis der bliver/er overgang i varmelegemet så kan bilen støde,
ikke behageligt (livsfarligt)

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 23:13

hmm..så er den motorvarmer udelukket

Kommentar
Fra : macau

Dato : 09-04-05 09:19

prøv at læse lidt på dette link,,,en god og billig løsning den er rigtig god som motorvarme....http://interware1.homepage.dk/Prostar.htm

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-04-05 23:15

Det er ikke særlig dyrt, at få etableret "jord", det er bare et jordspyd med en ledning på, men det skal udføres af en el-installatør

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 13-04-05 09:03

Tak for svaret joand.

Kommentar
Fra : joand

Dato : 13-04-05 21:15

Takker