/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Teksten til et rykkerbrev
Fra : tommy_b
Vist : 18454 gange
200 point
Dato : 08-04-05 10:11

Er der nogle der har et eksempel på en tekst til et rykkerbrev (skal være seriøst)
Jeg skal sende et rykkerbrev til en kunde og jeg ved ikke liige hvad man skriver.

På forhånd tak
Tommy

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-04-05 10:13

Har du sendt et, eller er det, det første til kunden??

MVH

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 08-04-05 10:43

Et lille forslag:

Rykker vedr. faktura xxx

Ved gennemgang af vores bogholderi har vi erfaret, at vi endnu ikke har modtaget deres indbetaling.
Det skyldige beløb bedes indbetalt inden 8 dage.
har deres indbetaling krydset denne rykker, bedes de se bort fra denne.

Vedlæg kopi af faktura

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-05 10:52

Øverst skal selvfølgelig stå modtagers navn/adresse, dato .

Og så kunne du skrive:

Vedr. Betalingspåmindelse

Vi savner Deres indbetaling af kr. xxx,xx vedrørende faktura nr. xxxxxxxxx.

Beløbet er forfaldent til betaling, og derfor pålægges for denne skrivelse et rykkergebyr på kr. xxx,xx

Vi beder Dem indbetale det skyldige beløb inden 8 dage fra dato.

Med Venlig hilsen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-04-05 11:07

Da det ifølge mit regnskab, ikke fremgår at du har indbetalt det skyldige beløb xxxx.xxkr, beder jeg dig meget hurtigt om at indbetale det.
Jeg skal foreløbig undlade at opkræve noget rykkergebyr, da jeg formoder det skyldes en forglemmelse fra din side.
Hvis mit brev skulle have krydset din indbetaling, bedes du undskylde og skal du selvfølgelig se bort fra dette brev.
Jeg vedlægger fakturaen( og giroindbetalingskort)
Hvis der er nogen tvivlsspørgsmål, beder jeg dig ringe. Jeg er for det meste hjemme efter kl.18 (Ellers læg en besked på telefonsvaren)
Tømrermester
Jens P. Jensen
Store kongensgade 4
6600 Hellerup
Telf. 04 55555555
(Evnt. giro nummer)

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-04-05 12:49

Du har fået en del meget gode forslag. Hvis det er en du vil beholde som kunde,så skal du nok undlade rykkergebyret. Jeg er måske nok ikke så forhærdet med hensyn til at modtage rykkerskrivelser. Men jeg ville aldrig mere benytte en håndværker der kræver rykkergebyr.

Accepteret svar
Fra : claire

Modtaget 200 point
Dato : 24-06-05 22:31

hvis din kunde ikke betaler, og du skal sende kunden til inkasso, skal du give en frist på 10 dage. hvis du skrive 8 dage og derefter sender din kunde til inkasso, skal du igen sende rykker brev med 10 dage, for en advokat kan gøre noget. Fristen er blvet ændret sidste år fra 8 dage til 10 dage.

Godkendelse af svar
Fra : tommy_b

Dato : 25-06-05 09:13

Tak for svaret claire.

Kommentar
Fra : EskildKan

Dato : 02-04-09 18:19

Håber du har fundet en løsning - ellers kan du finde den korrekte tekst på www.rykkerbrev.dk