/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Maling instrumentbord ?
Fra : aiskhylos
Vist : 2136 gange
50 point
Dato : 07-04-05 23:10

Har købt en ældre mercer, som ikke er super pæn indvendig. Derfor ville jeg gerne give den et friskt pust. Så tænkte jeg på, om det måske fandtes en maling eller lignende som man kunne male instrumentbordet med ???? Nogen der har erfaringer med det ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-05 23:16

Hvad er materialet der skal males??

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 07-04-05 23:17

Ja, du kan faktisk få noget der hedder vinylmaling, på sprayflaske.
Og det er rigtig godt, Jeg har malet kalechen på en sidevogn, og dørbeklædning i en bil med det.

Du kan få det ved farvehandleren.

Men så skal du rense det godt af først, for hvis det f.eks. har fået vinyl-makeup, er der silicone i og malingen vil ikke hæfte.

mvh dova

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-05 23:19

Hvis det er vinyl skulle du måske helre vælge vinylshiner Men det kan selvfølgelig også males eter det er blevet affedtet og slebet med fint slibepapir og det samme hvis det er af en træsort men det kræver jo en del adskillelse/afdækning

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-05 23:22

Hvis det ikke er alt for bleget, kan du også prøve med vinyl-makeup.

Jeg går ud fra det er sådan et vinylbelagt skummateriale instrumentbordet er lavet af, det plejer det på de Mercedes'er.
og du skal ikke slibe på det hvis du vil male det, men bare tørre det over med noget af-fedtende.

mvh dova

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-05 23:29

Klart Dova hvis det er sådan lidt svampet er vi også enige om det *ss*

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-04-05 07:13

I stedet for at bruge tid på at lave "halvt" resulatat kan du da køre ind til en hugger og spørge hvad han skal have for de dele du ønsker malet...
Der er en dele mercer rundt omkring på hugger pladser, du kan også prøve den blå avis. Der er nogen der køber brugte biler bare for at tage stuen ud og så ved de ikke hvad de skal bruge resten til.
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : aiskhylos

Dato : 01-05-05 21:20

Tak for svaret dova.