/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
stræk ud efter træning?
Fra : janemli
Vist : 1001 gange
60 point
Dato : 04-04-05 23:16

ska man stræk ud efter man har lavet maveøvelser..gør det såen de vokser hurtigere eller noget

Kommentar
Fra : Postigj

Dato : 04-04-05 23:39

Hej

Jeg fandt denne artikel

http://www.gomotion.dk/artikler.asp?p_id=98&a_id=112&mode=detail&title=art

Måske den er kan give dig et svar

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-04-05 23:40

Nej det er noget nær den eneste øvelse du ikke kan/skal strække ud efter, men derimod skal du ligge og slappe lidt af, for at få musklerne til at fald til ro, og få iltet dem.
Derimod arm/skulder/ben skal udspændes men det er en helt anden historie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 05-04-05 03:40

Så vidt jeg ved, hvilket sagkyndige sikkert vil kalde begrænset, så nedbryder du dine muskelfibriller/fibre ved træning, og derfor err det en fordel for dig at strække ud efter enhver form for muskeltræning, ellers vokser/trækker fibrene sig sammen, så ser du "fodboldben" som er de der halvt.vraltende mennesker... Så stræk ud, så ofte som muligt, det skader i hvert fald ikke!!!

Lyhne1

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 05-04-05 08:51

Ja det er en god idé at strække maven ud. så folænger du musklerne og de bliver smidig, og du mindsker risikoen for at det kommer til at gøre ondt. Hvis man har lavet pænt mange mave øvelser, kan man sagtens få ondt i musklerne, nøjagtigt som ved anden træning.

Jeg tror ikke at musklerne visker hurtigere af at man strækker dem ud det har jeg i hvert fald aldrig hørt noget om.

Accepteret svar
Fra : cgad

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-05 09:25

læs fx chris mcdonalds artikel i Politiken i søndags...

Den nyere forskning på området (bemærk at autoriteten her understreges viser at udstrækning ikke forebygger ømhed, helbreder muskler eller noget som helst andet. det udstrækningen er rigtig god til, er at give yderligere smidighed til vores alt for korte muskler "fodboldbenene", så derfor skal du endelig strække ud - eller dyrke yoga eller andet... bare husk, at musklerne skal være opvarmede, så du ikke skader muskelfibrene, og så må udstrækning IKKE gøre ondt.. hvis det gør det, har du strakt dig for langt

og mavemusklerne ? de kan vist ikke egentlig strækkes, men din rygsøjle har godt af at "lege kat" engang imellem (skyde ryg og svaje)

God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : janemli

Dato : 06-04-05 23:18

Tak for svaret cgad.