/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Forsikring af undertavle
Fra : npra
Vist : 1525 gange
100 point
Dato : 04-04-05 22:51

Må et 5 * 2.5 mm2 kabel til en undertavle forsikres med en 20 amp automatsikring? I undertavlen sidder der en 16 amp automatsikring før kraftstik og to 13 amp automatsikring for hhv. lys og stikkontakter.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 23:16

ja da 2,5 ¤ under nomale forhold kan klare 20 A

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-05 23:21
Godkendelse af svar
Fra : npra

Dato : 04-04-05 23:28

Tak for svaret rotw. Det var sku' hurtigt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 23:33

det var så lidt

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 11-04-05 19:33

Øh undskyld jeg blander mig i et besvaret spørgsmål.
Men efter de oplysninger der foreligger her er der ingen der kan besvare dette spørgsmål korrekt, så jeg antager at i har talt sammen ud over dette.
Der er en del oplysninger der skal vare klarlagt inden man kan slå op i tabel 52 D2 .
Dette er blandt andet belastningen, kabellængden, typen på kablet samt oplægningsmetoden og området dette lægges op i.

MVH
Michael

Kommentar
Fra : npra

Dato : 11-04-05 20:12

Det er helt i orden, men du må meget gerne bidrage med en opklaring på spørgsmålet.

Kablet er går fra hovedtavlen i muret væg ud i gennem jorden og ind i et udhus. Kablet er købt og monteret til formålet af aut. elektrikker. Længden under 10 m.

Håber du kommenterer...