/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken slags filer til CD?
Fra : dynamicduo
Vist : 576 gange
150 point
Dato : 04-04-05 21:32

Så vidt jeg har forstået, så konverterer programmer som Nero mp3-filer til wav-filer, når de brændes på CD - fordi CD-afspillere kun kan læse wav.

Hvad med *.m4a-filer og *.ogg-filer og *-wma-filer? Kan de også konverteres?

Jeg kan sagtens spille dem fra min computer (har VLC), men det skulle jo også gerne funke på en CD

- Marie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 21:55

Hej Marie - Hvis du som jeg bruger Windows Media Player, så er det fuldstændigt ligegyldigt, du skal bare når du brænder en CD vælge Lyd-Format. Hilsen AJ

Wav-filer er det format du får ind når du indlæser en LP eller MC via et kabel. Altså en ren Lyd-fil. Det format der ligger på en afspilbar CD er ikke Wav. Hvis du vil vide hvad et alm. CD- nummer hedder rent edb-mæssigt, så put en CD i drevet og kig på drevet med f.eks. stifinder.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-05 22:15
Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 150 point
Dato : 04-04-05 23:07

Hej dynamicduo,

om Nero kan konvertere mp3 til wav-filer, ved jeg ikke noget om.

Men hvis du f.eks. har gemt musikfilerne som wav, og derefter ønsker at danne en CD som du kan afspille på CD-afspiller, skal du i Nero vælge "Audio-CD" så kan den afspilles som en normal musik cd.

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : dynamicduo

Dato : 06-04-05 20:01

Tak for svaret IBM760.