/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO 30'er problemer med at tage gas
Fra : EntrY
Vist : 3351 gange
100 point
Dato : 03-04-05 17:19

Hej,

Jeg ejer en PGO PMX som siden jeg købte den har lavet en del problemer, men har på det sidste kørt udemærket, lige indtil for få dage siden, hvor jeg kørte over et lettere bump i vejen (et ikke helt udjævnet hul), hvorefter den gik ud, udramtisk. Jeg kløede mig lidt i nakken, og prøvede at starte den.. Det kunne den også helt fint, men da jeg prøvede at give den en smule gas, altså bare så den lige akkurat kunne køre, gik den ud igen. Jeg kørte den så hjem på ladet af familiens pickup, og har den nu stående i baghaven. Jeg har prøvet at rense karburatoren og justere tomgangsskruen, men det ar hjulpet lige lidt (var lige umiddelbart det eneste jeg kunne komme i tanke om der kunne være galt).

Status er altså at den går fint i tomgang, og efter jeg rensede karpuratoren kan den med nød og næppe trække i gå-tempo. Men hvis jeg prøver at give den bare lidt mere gas er det som om den ikke får nok gas (??). Hvis jeg så hurtigt slipper gassen igen overlever den i tomgang.

Jeg har tidligere oplevet at efter jeg har kørt over små hump i vejen at den er gået ud og ikke umiddelbart vil starte igen, men efter jeg så havde trukket den 10-20 meter startede og kørte den fint igen.

Kan det lette hop have rystet noget løs? Eller hvad..?

Hjælp mig! Det er yderst frustrerende, for jeg bruger scooteren til og fra skole, og det er idag søndag:S.

Specifikationer: PGO PMX 30'er, begrænsning taget, kører 60-65, ældre årgang (oplyser gerne flere ting, hvis nødvendigt)

Tak på forhånd, Tim Spangsberg.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-05 18:02

Renset karburator, ja men hvordan: Du skal have skruet begge strålespidser ud og også luftskruen, og blæse gennem alle huller og i strålespidserne (Kunne se igennem dem)
Husk at se efter at gummiet omkring karburatoren slutter tæt og ikke er revnet.
Tjek eventuelt også at de 4 topmøtrikker er spændt jævnt, da det kan være bundpakningen under cylinderen der er gået.
Så mit gæt er at hovedstrålespidsen er stoppet.
Men der kan selvfølgelig også vise sig at det er en el-forbindelse et sted.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : EntrY

Dato : 03-04-05 18:13

Jeg har som sagt renset karburatoren, blæst alle huller så de er til at se igennem i strålespidserne, og i luftstruen.. Tror ikke på at det kan være det.. så skal jeg i hvert fald have overset et eller andet:S

Håber sørme ikke det er noget med elektronikken, for så er jeg alvorligt ude at skide!

Jeg vil prøve at tjekke de andre ting du forslog, og krydse fingre for at det virker..

Men jeg er nu stadig ret så nysgerrig for at vide hvordan det kan være at den kan stå i tomgang, men ikke give lidt mere gas - altså hvorfor er det ikke "enten eller" hvis du forstår hvad jeg mener..?

Jeg har snakket med en ven, som har en teori om at det kan være tændrøret der er løst eller defekt - kan det være muligt?

Mvh. Tim Spangsberg/EntrY

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-05 19:00

Ja der er en lille mulighed for det kan være tændrøret eller tændrørshætten, for når der gives gas, bliver der mere kompression som er sværere at slå gnist under. Men så skal problemet være ovre, når du slår elektroden tættere på.
Nej så er jeg mere til, at der er en defekt ved membranen, hvordan det hænger sammen med huller i vejen kan jeg ikke se, men prøv at skifte kun selve membranen, ikke membranhuset da det ikke sådan går i stykker.
Altså når den ikke tager gas, er det blandingen der er for tynd: enten falsk luft eller membranen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : EntrY

Dato : 03-04-05 20:35

Ok, mange tak for svaret!

Nu bliver det spændende at se om det er det..:S

Mvh. Tim Spangsberg/EntrY

Godkendelse af svar
Fra : EntrY

Dato : 03-04-05 20:39

Kommentar
Fra : Free0wn

Dato : 03-04-05 23:16

Du ved ikke om det er det rigtige svar.. så hvorfor give point?

Kommentar
Fra : EntrY

Dato : 03-04-05 23:33

Fordi jeg tvivler meget kraftigt på at det kan være andet end det (fordi jeg har talt med andre der siger det samme, og mener at det ikke kan være andet end det der er nævnt)

Desuden er det unfair at ulove point til et svar, og så ikke godkende det.. Jeg er bare ikke den slags person, men ved ikke med dig...?

Mvh. Tim Spangsberg/EntrY

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-05 23:43

Tak EntrY

Du kan jo se dette spørgsmål hvor Free0wn spørger, og når man så svarer rigtigt, så giver han point til en der siger det samme som mig?, hvor meget tror du jeg hjælper ham?:
http://www.kandu.dk/dk/spg/63659

Hi ... =]
Nogen der kenden en forhandler som sælger luftfilter til pgo comet ?
(Skal være på nettet)
På forhånd Tak !

Fra : pallebhansen Dato : 28-03-05 20:50
http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=8643&ItemStart=
http://www.knallert-dele.dk/search2.asp?selection=Option2&Option3=22&Optio n1=72&Option2=10
VH Palle Hansen

Fra : Free0wn Dato : 28-03-05 20:56
P.S jeg skal bruge hele luftfilteret.. ikke bare det indeni
:)
og det skal være stand... til 1998

Fra : pallebhansen Dato : 28-03-05 21:16

Det kan du godt glemme, det er kun forhandlerene der kan skaffe en luftfilterkasse hjem, men den behøver jo heller ikke koste en formue.
Men du kan jo vælge at sætte et powerfilter på.
VH Palle Hansen

Fra : simonpe Dato : 29-03-05 00:51

Jeg tror jeg har et liggende hvis du er interreseret...

Mvh. SiMoN

Fra : nZme Dato : 03-04-05 20:24

De kan kun fået hos din PGO Forhandler

Fra : Free0wn Dato : 03-04-05 20:27
Tak for svaret nZme.