/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
30-scooter problemer med at tage gas
Fra : EntrY
Vist : 1630 gange
100 point
Dato : 03-04-05 17:02

Hej,

Jeg ejer en PGO PMX som siden jeg købte den har lavet en del problemer, men har på det sidste kørt udemærket, lige indtil for få dage siden, hvor jeg kørte over et lettere bump i vejen (et ikke helt udjævnet hul), hvorefter den gik ud, udramtisk. Jeg kløede mig lidt i nakken, og prøvede at starte den.. Det kunne den også helt fint, men da jeg prøvede at give den en smule gas, altså bare så den lige akkurat kunne køre, gik den ud igen. Jeg kørte den så hjem på ladet af familiens pickup, og har den nu stående i baghaven. Jeg har prøvet at rense karburatoren og justere tomgangsskruen, men det ar hjulpet lige lidt (var lige umiddelbart det eneste jeg kunne komme i tanke om der kunne være galt).

Status er altså at den går fint i tomgang, og efter jeg rensede karpuratoren kan den med nød og næppe trække i gå-tempo. Men hvis jeg prøver at give den bare lidt mere gas er det som om den ikke får nok gas (??). Hvis jeg så hurtigt slipper gassen igen overlever den i tomgang.

Jeg har tidligere oplevet at efter jeg har kørt over små hump i vejen at den er gået ud og ikke umiddelbart vil starte igen, men efter jeg så havde trukket den 10-20 meter startede og kørte den fint igen.

Kan det lette hop have rystet noget løs? Eller hvad..?

Hjælp mig! Det er yderst frustrerende, for jeg bruger scooteren til og fra skole, og det er idag søndag:S.

Specifikationer: PGO PMX 30'er, begrænsning taget, kører 60-65, ældre årgang (oplyser gerne flere ting, hvis nødvendigt)

Tak på forhånd, Tim Spangsberg.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-05 19:26

Ja der er en lille mulighed for det kan være tændrøret eller tændrørshætten, for når der gives gas, bliver der mere kompression som er sværere at slå gnist under. Men så skal problemet være ovre, når du slår elektroden tættere på.
Nej så er jeg mere til, at der er en defekt ved membranen, hvordan det hænger sammen med huller i vejen kan jeg ikke se, men prøv at skifte kun selve membranen, ikke membranhuset da det ikke sådan går i stykker.
Altså når den ikke tager gas, er det blandingen der er for tynd: enten falsk luft eller membranen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fnr

Dato : 05-05-05 15:47

Mit bedste bud skift tænding, jeg kender problemet men ingen kunne hjælpe, jeg prøvede alt uden resultat.
Det eneste jeg ikke havde skiftet var tænding, og så kørte den igen..

Jeg håber???