/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Windows XP Professionel DK
Fra : steno
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 02-04-05 21:51

Jeg står og vil købe et nyt win XP Professionel. På nettet har Jeg fundet:Windows XP Professionel DK OEM SP2 som hos Zitech koster: 1045-Prishammeren : 1099 - Compumail : Kr 999. Det der bekymrer mig er, at de alle er med SP 2.
En ting var SP 1. Men med hensyn til SP 2 er jeg fra snart mange blevet advaret mod at installere SP 2. Min ene søns
pc bliver ustabil på mange måder, min anden søns kører også mærkeligt. For begges vedkommende kører de Ok med SP1. Det samme hører jeg fra venner og bekendte. Mit spørgsmål er altså: 1) Kan man købe XP Pro og så selv ligge service packs ind. 2) Er der noget om snakken omkring SP 2 (Jeg talte med Zitech idag, og han havde hørt om problemerne. Han havde selv SP 2 uden problemer)-3) Hvis SP 2 løsning har så nogen fundet den billigere end kr 999 ?
Jeg håber på nogle gode og brugbare svar, så jeg kan tage en beslutning.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-05 22:08

hvis priserne du oplyser er med moms så er det ok - XP med sp2 er også ok - jeg aldrig haft problemer med den - alle skal jo helst lige brokke sig lidt når der er noget nyt
Det er tilmed en fordel at sp2 ligger i Xp´en når du køber den så kan du ikke lave fejl under installationen

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 02-04-05 22:18

ja jeg har også SP" på min og på alle de pc jeg styre på jobbet

der er ikke problemer og man kan nok ikke slpiie for SP2

den lukker også for mange sikkerheds huller

og det er en god pris du har fundet XP til så KØB

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 02-04-05 22:23

jeg har kun gode ting at sige om sp2, til at begynde med var jeg også i tvivl men det kører bare, og det er meget let at lave undtagelser hvis sp2 blokere for et program eks.vis messenger det er bare at gå ind i det nye sikkerhedscenter der bliver oprettet.
hvilket er meget mere bøvlet med sp1,så jeg kan kun andbefale sp2

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 02-04-05 22:37

Sp 2 har jeg heller aldrig haft problemer med.

Som miritdk skriver.

Den ligger jo på og dermed ungår du fejl..
Dem der har haft fejl er jo dem der har downloadet den og installeret den.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 02-04-05 23:07

Tak for jeres svar. Da miritdk var først på banen. Får han points.

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 02-04-05 23:08

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 07:29

selvtak steno - det ligner et godt køb og jeg tror du får glæde af både xp og sp2 når alt komme til alt - jeg tog den ind fra starten og oplevede overhovedet ingen problemer
(er forresten ingen han )

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-04-05 11:47

Til Miritdk

Undskyld min "kønslige" fejlplacering af dig. Jeg håber på tilgivelse !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 14:49

hahaha i fuldt omfang steno - det er ikke altid nemt lige at se hvad der gemmer sig bag et id