/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Humor eller dårlig smag
Fra : Backtee
Vist : 409 gange
10 point
Dato : 01-04-05 09:18

Er je gden eneste der synes nedenstående tip er decideret dårlig smag?

http://www.kandu.dk/dk/tip/11012

Jeg har det fint med at lave noget sjov ud af daglidagens skæve situationer, men der må sgu da være en grænse, under alle omstændigheder bør den slags "vittigheder" holdes til en lukket kreds hvor man kender folks forhold ti ltingene og ikke lægges frem et sted som dette.

Men måske er det mig der er nærtagende?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 01-04-05 09:20

Enig! der må være en grænse!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 09:32

Ikee så sjov endda, men ellers synes jeg skoene strammer hos jer!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 09:33

Hvis i kigger på lødigheden på de fleste andre tips, er det der vel egentlig ikke så ringe endda.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-04-05 09:34

ja, så sjov er den heller ikke, men ja det er nok dig der er lidt nærtagende ;)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-05 09:50

Hvad er det, der støder dig???

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 01-04-05 09:53

Det er da makabert, at lave en vitighed på andres ulykke. Tænk hvis en af de pårørende sad og fulgte med på det her forum!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-04-05 10:03

og ?
der komme altid en vitighed efter nået "slemt"
efter man fandt et forbrændt lig kom der promte en vits -> bla bla en lille penis ring venligst tilbage så vi ved du er okey osv. tag dem med et gram salt det er jo ikke ment som en personligt vits ( selvom det kan være hårde for nogle )

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 01-04-05 10:07

Jeg vil give dig helt ret, Backtee.
Det er ikke morsomt; det er ganske usmageligt.
Humor er jo en kunst, som ikke alle evner. God og velbegavet humor skader ikke andre, men prikker højst til deres fordomme. At lave en vittighed ud af en stor menneskelig tragedie er plat og ubegavet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-05 10:16

Humor har jeg, men galgenhumor som denne kunne jeg på nuværende tidspunkt godt have undværet.

Backtee jeg kan godt forstå dig.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 10:28

Tjaaaa. Jeg kan ikke tilslutte mig jeres forargelse.
Sort humor kan bruges som en slags sikkerhedsventil.
Jeg har selv udtalt mig om denne begivenhed i en anden tråd.

Jeg funderede over, om han havde tabt hovedet, fordi han havde fået slået benene væk under sig eller fordi nogen havde slået hånden af ham.

F.eks. blandt handikappede råder der en MEGET sort humor.
Da jeg var indlagt på gigthospitalet, ku’ man hele tiden høre tilråb som :

SÅ GÅ DA’ ORDENTLIG ! RET RYGGEN ! KRYKHUSAR ! HYPOKONDER !
HAR DU ALDRIG LÆRT AT HOLDE ORDENTLIG PÅ KNIV OG GAFFEL ?

Såååå, jeg kan ikke se noget galt i sort humor.
Gambrinus

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 01-04-05 10:34

Der er jo inger der siger i skal læse dem, jeg kender meget godt folk der ikke har humoristisk sans.

Hilsen Robert

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 01-04-05 10:48

>>Backtee<< Du har da sørget for, at en masse har fået læst den vitighed, som du synter er dårlig, ved at ligge linket her...??

Måske er det dårlig smag, men må da indrømme jeg grinte...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-05 10:49

Jeg kan stadig ikke se, hvad det er, der er stødende - beklager.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-05 10:55

"Set i Stor Københavns avis-----------Søges
Taxa chauffør med begge ben på jorden,hovedet skruet rigtigt på og armene godt ind til kroppen"

Begge ben på jorden: En jordnær mand
Hovedet skruet rigtigt på: Kan tænke selv
Armene godt ind til kroppen: Roligt gemyt

Hvad er problemet???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 10:56

Galgenhumor: afværgende humor i en ubehagelig situation eller efter en ubehagelig hændelse.
En helt naturlig reaktion/forsvarsmekanisme på noget ubehageligt.

Det har altid eksisteret, og vil sikkert fortsat gøre det.

Og er det nu mere usmageligt end pressens udpenslede detaljer og fotos?
Ikke dermed sagt, at det ene undskylder det andet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-05 11:10

"Set i Stor Københavns avis-----------Søges
Taxa chauffør med begge ben på jorden,hovedet skruet rigtigt på og armene godt ind til kroppen"

skal køre bil uden motor - hovedet op når der køres uden skæven til "sild" på fortorvet eller bladet i skødet - skal køre uden at røre rattet ?????????

seriøst - hvis det er en annonce fra virkeligheden så er den rimelig u-overvejet

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 01-04-05 12:01

Jeg er som sådan ikke forarget, bare forundret over hvad der øjensynligt er så sjovt ved en mand der på mest bestialske måde er blevet myrdet og derefter parteret, en ting er at han ikke selv har mærket noget efter døden er indtruffet, me nhvor er omtanken for de efterladte, er det fair at udsætte dem for en latterliggørelse af noget nær det mest perverse og groteske mord i Danmark nogensinde.

Jeg synes slev jeg har masser af humor, men mener også at der er et sted og en tid til alting, referencen til en gigtafdeling afspejler netop min holdning i det oprindelige spørgsmål, at den slags kan være sjovt i et lukket forum hvor alle har samme forudsætninger, ligesom jeg er sikker på at der i redder kredse går en masse historier om den stakkels chauffør, men disse reddere har også allesammen en baggrund der giver dem et fælles grundlag for at synes det er sjovt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-05 12:13

backtee - selve "tippet" - vittigheden - refererer jo ikke til noget som helst - så den er vel som sådan ligegyldig

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-04-05 12:34

Hej
Jeg bor i Kbh og færdes dagligt i det kvarter, som jeg kender ud og ind gennem årtier.
Jeg har ikke før oplevet noget så bestialsk så tæt på mig og jeg er intenst optaget af det.
Men det er der heller ingen andre i DK der har, da det siges at værste det værste i årtier.
Det kvarter er et meget fredeligt og behageligt kvarter at færdes i, selvom det ligger lige op af kbh hsavns hjerte kongens Nytorv, hvor der aæltid døgnet rundt er aktivitet på den ene eller anden måde og det er også lige der ved at Andy´s bar ligger et værtshus der har åbent til 5-tiden, hvor myrdede sidst er set sammen med to andre.
At det er forkommet er fuldstændigt uvirkeligt, men ikke destomindre en realitet.
Den myrdede var voldelig overfor sin ex-kæreste og ubehagelig når han var fuld. Han var OK på sit arbejde og i sit forhold til din datter.
Det at det er så uvirkeligt gør at den joke var ret morsom, for den er et udtryk for den frustation der nødvendigvis må opstå i kølvandet på det skete, jeg har også hørt andre lave jokes, fx hvis man er lidt uenig med nogen, stille sig op spredte ben og arme og sige : "kom sav mig i stykker."
Det er blot en måde at forsøge at bearbejde sin frustration og det er jo en ret umulig situation, da det er sket og morderne stadig går løs, og derfor er joksne så dårlige. Det er svært at takle den situation. Selvfølgelig er joken grotesk og det skal vel også kun forståes sådan, det tror pårørende forstår udemærket, lad os nu ikke fordumme dem og være forudindtagede.
Tag hellere og få fat på de mordere, hvorfor søges de ikke udenlands oså, hvorfor beder politiet ikke befolkningen om hjælp, ved at offentliggører billeder og information om dem, som de jo har, med det samme,- se det føler jeg er et svigt i forhold til de pårørende ikke mindst.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-04-05 12:45

Det forskommer mig absurd og jeg synes det at sætte tingene på spidesen at begynde at være forarget på andres vegne og tage det så personligt, hvis i var tættere på situationen ville i sikkert bedre kunne forstå.
Fuldstændig enig med Gambrinus.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-04-05 12:45

Hvordan ville i reagere hvis det var I jeres opgang, det var sket?

Kommentar
Fra : newface

Dato : 01-04-05 12:52

Sikke en ballade---Jeg undskylder over for dem der mener deres etiske sans er blevet stødt,men kiggede i dag i Information hvor jeg læste den,oooooog ingen reaktion,men der er selvfølgelig også en redaktion,men ligefrem gøre det til et problem???? Er det ikke at tage spøg for alvorligt
Mvh

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 13:04

Mine eneste tabu’er er pædofili og incest.
Det kommer sig nok af, at jeg selv blev udnyttet af min far, da jeg var lille.
Jeg havde, som så mange andre, fortrængt det.

Nok fordi det skete, før jeg blev født.
Gambrinus

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-04-05 14:08

Jeg tror, at humor er den eneste vej frem, når den slags grusomme ting sker i vores verden. Det er en måde at løse op for en rasende ubehagelig situation, som man ellers har svært ved at vide, hvordan man skal reagere overfor.
Helt almindeligt for den menneskelige race, tror jeg.
Således faldt der også vittigheder om tsunamien og større menneskelig katastrofe er svær at finde.
Men men.. Jeg er enig så langt, at timingen er elendig... Lad der gå en uge eller to, så det er lidt på afstand, og man ikke længere er ligeså påvirket af begivenheden.

Vaxen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-04-05 14:17

så så Lundin har fået sin egen computer med I....... ......?? ej at forglemme

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-05 15:04

Hvad smager bedst, citron eller sukker?
Go' weekend til jer alle zusammen
Søren

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 01-04-05 15:09

LOL... den er da for fed

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-05 15:34

Jeg forbandt slet ikke med det forfærdelige, der er sket, undskyld.

På et andet tidspunkt, ville den have været sjov.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-05 16:42

kpm10 - Der er ingen "Pårørende". Alle 3 udtryk er almindeligt kendte udtryk, der intet har at gøre med sygdomme.

Jeg synes derfor at annoncen er et udtryk for en sund humoristisk sans hos den der skriver annoncen.

Det kunne jo også være hans måde at sikre sig, at han KUN får ansøgninger fra folk der forstår det danske sprog.
Det være sig indfødte eller indvandrere.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-05 17:18

Ja, det kan jo være, at vedkommende annoncør ikke hentyder til andet end, at han ønsker at ansætte en, der er kvik, serviceminded og som kan tænke selv.

Det behøver ikke engang, at være et overlagt ønske om, at få en dansker.

Hvis vi hele tiden skal tage højde for alt, hvad der forgår i vores samfund, hver gang vi skriver et eller andet i avisen, går det hurtigt ud over ytringsfriheden.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-05 17:26

Yes Hanne - 100% enig. Det var jo det jeg mente med min kommentar.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 01-04-05 17:49

En lille kommentar
Nej Lundin har ikke pc eller telefon der hvor han i anstalten og får det heller ikke.
Ps. Han kan få tilladelse og det også det hele.

Hilsen Robert

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-05 20:41

Til den nu afdøde taxa chauffør er der pårørende.

Men det skal vel ikke være det, det kommer an på.

Jeg kan se af tråden at opfattelsen af humor er meget forskellig. Så længe det ikke rammer en selv, så er det sjovt.

Men der er trods alt nogle, der kan sætte sig ind i en andens sted. Jeg ville nødig have en i min nærmeste bekendtskabskreds/familie udstillet som en vittighed så kort tid efter en så tragisk hændelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-05 20:48

ans - Den job-annonce der omtales hænger ingen ud eller laver grin med nogen. Den er måske oven i købet indtelefoneret flere dage før at det parterede lig blev fundet. Vognmanden der lagde annoncen ind kan måske godt idag se at timingen var uheldig, men han kan jo lige så lidt som vi andre spå om fremtiden. Alle de ord han skriver i sin artikel er gamle anerkendte ord/udtryk, der INTET har at gøre med sygdom. Spørgeren og kpm10 ser ondskab og spøgelser hvor intet ondt er hverken set eller skrevet. De er med andre ord overfølsomme. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-05 23:30

Nu har jeg ikke læst den pågældende annonce og ved derfor ikke om det et fra et seriøst firma.
Jeg har kun læst det, der er gengivet her på kandu.

Hvis det er en annonce fra et seriøst firma, som Information har skrevet i deres avis, så tror jeg at firmaet vil få en "næse"

Og jeg tror ikke på at annoncen skulle være indrykket før drabet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-05 15:07

Annoncer skal ofte indrykkes en uge før udgivelse.

Så mon ikke, det er foregået sådan?

Arne: "ans - Den job-annonce der omtales hænger ingen ud eller laver grin med nogen."

Jeg giver dig ret, Arne!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-04-05 10:40

Til dem der taler om at det er mangel på respekt for pårørende, (altså hvis den er sat i efter kendskab til drabssagen) vil jeg gerne gøre opmærksom på at der er mange, der ikke er pårørende som har det meget dårligt for ikke at sige elendigt med hvad der er sket, det er noget jeg ved, idet jeg selv er fra området.
Jeg er næsten sikker på at den der har sat annoncen i selv er ramt af en smerte vedrørende det skete.
Jeg har lært af Jacob Hol(d)t, der har mødt forbrydere vaf værste skuffe i USA, at de ofte kommer ud af en forfærdelig opvækst og besidder en meget dyb smerte. Rent faktisk er der ingen her der ved hvordan vedkommende bag føler omkring det her,- og det er jo egentlig irrelevant, efter min mening, hvad vi synes om det, det er noget fims at snakke om . Det løser ikke nogen seriøse problemer, tværtimod. Who cares?!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-04-05 03:41

Backtee - Du har fået mange svar på dit spørgsmål. Jeg vil stadig påstå at der ikke er nogen sammenhæng imellem annoncen og fundet af det parterede lig. Det er en ren (beklagelig) tilfældighed. Men nu kan du vist godt lukke spørgsmålet. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-04-05 09:51

arne.jakobsen

Skal vi ikke blive enige om at jeg selv bestemmer hvornår og om overhovedet jeg lukker dette spørgsmål?

Du kan så bestemme over de spørgmål du selv opretter.. aftale?

Kommentar
Fra : BlueIsee

Dato : 27-06-05 22:08

Det er ikke sjovt. Næste gang en sådan forbrydelse sker, er det måske idioten der skrev indlægget det går ud over. Eller en person i dennes familie. Og så får piben nok en anden lyd, så er det nok ikke så morsomt mere. Men gud fri mig vel, en idiot.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-06-05 22:25

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-06-05 09:49

Kommentar
Fra : camerone

Dato : 28-10-05 14:16

hej backtee.

jeg giver dig ret i at det er totalt usmageligt.