/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd-brænder, ingen kabler.. :-(
Fra : NielsPT
Vist : 617 gange
355 point
Dato : 31-03-05 14:42

Hey alle..

Så kom min dvd-brænder i dag (NEC 3520A). I pakken var der KUN selve brænderen, dvs. ingen manual + kaber.
Jeg har i forvejen en cd-drev, en cd-brænder - og altså nu en dvd-brænder, som jeg ikke kan finde ud af at sætte i.

Jeg skal vel have et kabel til den eller hvad?
Kan jeg ikke tage min cd-brænder ud, og så bruge dens kabler? (dvd-brænderen kan jo også brænde cd'er) Jeg er ikke langt inde i det - men hvis skifter cd-brænderen ud med dvd-brænderen kan den så fungere?? (som 'slave')??

Øv at det er så svært!
Håber på et hurtigt svar..

Mvh Nieks

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 31-03-05 15:26

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at du bare kan sætte den i som slave.

Hvis du har et såkaldt 80-lederkabel i din computer så dur det muligvis. Hvis din PC er ny har den det nok.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 31-03-05 15:36

Hej Niels

du kan sagtens bytte din gamle brænder ud med din nye dvd brænder.
du skal se bagpå den gamle brænder hvordan jumperen sidder Slave / Master /Cabelselect
på din nye dvd brænder skal jumperen sidde sådan som den gamle brænder

mvh Mad-Nuser

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 355 point
Dato : 31-03-05 16:01

Der er altid 2 stik på bundkortet til Ide kablerne (Fladkabler er de mest brugte)
Da du hurtigere kan kopiere CDèr når du beholder dit gamle drev, som så kan fungere som leverandør ved brænding, så du kan brænde direkte fra feks. en musik CD til en tom cd, vil jeg foreslå at du beholder dit gl. drev i komputeren.
Du køber bare et nyt fladkabel i det nærmeste stormagasin BILKA osv:
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=8571
Og sætter den ene ende i det tomme stik som er på bundkortet ved siden af det andet der allerede sidder der.
Den anden ende i brænderen, og uanset hvordan brænderen er stillet, virker den nu.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 31-03-05 17:49

Tak for svaret pallebhansen.

Har været ude og købe kabel, og nu virker det som det skal!
Tak for hjælpen!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-05 18:01

Rigtigt godt.
Nu skal du bare have noget software til at kopiere DVDèr, og selvfølgelig nogle tyske tomme DVDèr enten DVD-R eller DVD+R, din brænder kan klare begge dele, og så er den både god og billig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 31-03-05 18:43

Sjovt du skriver det - sidder netop med http://www.billigmedien.dk/ åben og fylder en kurv
Endnu en gang tak.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-05 21:15

Ja, og så mangler du softwaren til at kopiere en DVD film, da de som regel fylder 7-8GB og der er ikke så meget grin ved at splitte filmen op i 2 DVD-skiver.
De nyere udgaver af Nero (Version 6 og højere) kan skrive DVD, men for at kunne sammenpresse film der er størrer end 4,4 GB skal man have et tilføjelsesprogram der hedder Nero Recode, men nu kan du snart begynde at lege med det.
VH Palle Hansen