/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gipsloft/træloft!
Fra : yesboss
Vist : 4267 gange
50 point
Dato : 27-03-05 18:46

Halloo

Er der prisforskel på at sætte henholdsvis træloft op elller gips??

yesboss

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-03-05 19:04

Gipsplader 122 x 244 ligger på omkring 50 kr. stykket. Trælofter ligger fra 50,- og opefter pr. m2

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 27-03-05 19:18

...monteret!!!

Accepteret svar
Fra : hans1125

Modtaget 60 point
Dato : 27-03-05 19:45

prismessit set sr det bildst at sætte gipsloft op ,men det kommer igen an på hvilken træloft du har tænkt dig.du skal også tænke på hvis du sætter fek.s profilbræder op er det færdig når det er opsat.hvis du bruger gips skal det sparteles og males før det er klar.i det store hele er det minimalt hvad du sparer ved at bruge gips.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-03-05 23:00

Glem ikke panellofter, der ofte er meget billigere end f.eks. profillofter.
Og så er der ingen knaster der falder ud, hvilket ofte er tilfældet ved profillofter til under 100,- pr. m2, og de skal heller ikke efterbehandles når de er opsat.
Derudover er de nemmere og hurtigere at sætte op og der er ingen spild.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 27-03-05 23:07

hvor vil du dog kunne købe loftpaneler ( altså loftplader med fjer og not fineret med eg eller lignende )

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-03-05 23:58

Panellofter kan købes i alle byggemarkeder, som oftest er de ru for at ligne træ, men fås i mange typer og længder, nok det biligste alternativ og letteste at sætte op.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-03-05 09:13

gips er nok det billigste og så kan det ikke brande

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-03-05 13:15

Vi har også profilloft, som var opsat da vi købte huset, vi har spekuleret på at male det hvidt, da det virker ret mørkt, vi havde jo ikke valget med loftet, men vi har ikke været kede af det, det er jo nemt at holde.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 28-03-05 21:46

stig ! du tager fejl af rustikbrædder og loftpaneler.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-03-05 19:59

Jeg mener at loftpaneler er ca. 25 cm brede og 200 cm lange og fås både glatte og ru hvidmalede, men måske er det kun her på Bornholm :)
de er uden fer og not, men har lister på bagsiden der går ind over den forrige.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 30-03-05 22:53

Ok. Det du har set er et produkt der hedder woodroc, det er 9 eller 9.5 mm i tykkelse formatet er 30x180 cm og dette produkt er foliebelagt gips som entenleveres i ensartet hvid eller trælook. Dette produkt bliver fremstillet hos bla.a. GYPROC i Kalundborg.

Loftpaneler er desværre en vare der ikke er ret meget fremme mere- Jeg har dem selv i hele mit hus og det er jeg særdeles glad for. De er fremstillet hos Vibopan i viborg og de leverer i eg eller folie. der er en forside og en bagside samt i mdten spånplade og selvfølgelig fjer og not Det format jeg har siddende er 22,5x120.0 cm 10 stk pr. pk.

slutteligt er der rustikbrædder/af nogle kaldt profillister/profilbrædder som er enten af fyr eller gran og pr tradition 19x100 eller 19x125 mm med fjer og not Disse fås i mange kvaliteter og enten med hvidlig overflade eller ingenting sluttelig er der enkelte produkter der fås i ru overflade

For ikke at glemme huntonit.
refferancer: www.rindom.dk
www.in-wood.dk
www.gyproc.dk
www.vibopan.dk

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-05 07:40

Panellofter kan stadig fås i masser af byggemarkeder, bare spørg.
De gemmer sig som regel mellem gulvbelægninger som de ligner til forveksling
Hvem vil forresten have parketgulv på loftet

Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 01-04-05 14:26

Tak for svaret hans1125.