/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvordan ser Skiven til en Honda SFX ud??
Fra : ahmed2859
Vist : 902 gange
10 point
Dato : 27-03-05 17:04

Hej.... jeg har fjernet skålen som sidder i variatoren, så nu køre den ca.47... men der er også en skive som sidder i variatoren som jeg ikke ved hvordan den ser ud... nogen der kan fortælle mig hvordan den ser ud eller sende mig nogen billeder af den??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 27-03-05 17:26

Du udskifter variatoren til en racetype enten Malossi eller Polinis

Honda SFX: Her sitter det en plombering i variatoren. Stoppeplaten ytterst på variatoren (sitter innerst mot veivhuset) må fjernes. Denne er festet med 3 skruer. Modeller fra 99 og nyere har knekkskruer som er vanskelig å skru opp. Eldre modeller har vanlige skruer.
http://crash.alphadesign.no/static/images/variatorsfx.jpg

På modeller nyere enn medio 98 sitter det også en skive støpt fast på senterhylsen i variatoren. Denne hylsen må byttes ut med en uten skive (200,-). Med uplombert variator øker toppfarten til ca 65 km/t. Eventuelt kan trimvariator monteres. Trimsett gir økt dreimoment, men på grunn av turtallsperre i CDI-boksen (kutter tenninga ved 7700 omdr.) øker ikke toppfarten. For å oppnå høyere fart (enn 65km/t) må derfor enten ny CDI-boks eller omdrevingssett (750,-) monteres. Sfx har relativt lav dreving orginalt, så drevingssett bør monteres sammen med trimsylinder. Omdrevingsett øker toppfarten med ca 10 km/t. Noen tidlige modeller har ikke turtallsperre, og går derfor fortere. Det har ingen hensikt å bytte CDI boks med orginalsylinder.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ahmed2859

Dato : 28-03-05 11:11

Har fundet dette svar på netet 1 gang... men tak alligevel....