/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
den dansk oversættelse
Fra : gamle61
Vist : 4417 gange
100 point
Dato : 27-03-05 00:56

har en gang hørt :kenny rogers - coward of the country i en dansk version sunget af en herre og ledt efter den siden , men forgæves - er der håb om at i herinde kan hjælpe - på forhånd takm.v.h. - gamle61

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 13:45

Hvis du kan huske hvad titlen var på dansk, kan du sikkert finde den ved en Musiksøgning på www.bib.dk
Så kan du låne den på biblioteket. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-03-05 16:20

Du har tidligere haft spørgsmålet om den sang kan jeg huske

Men jeg tror , at det er Teddy Edelmann, og så vidt jeg husker, hedder sangen på dansk : Den største kujon i byen.
Men jeg har ikke kunnet finde den på nettet nogen steder.

Et eller andet med Peter Belli lurer dog stadig i baghovedet et eller andet sted

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 16:37

dova - Det lyder rigtigt med Teddy Edelmann, men titlen er ikke korrekt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-03-05 16:48

Hvis du kender titlen Arne, var det så ikke nemmere hvis du bare skrev den, i stedet for at fastslå at min er forkert.

Og jeg tror den hedder sådan, det er i hvert fald det han synger i den sidste linie i sangen, der også i den engelske udgave er titlen på melodien.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-03-05 17:14

Okay, min titel var ikke helt rigtig, og kunstner heller ikke

Men det er Bjørn og Okay der har indspillet den, og den hedder : Den største bangebuks i byen.

Den er på flere af Bjørn og Okays CDer og plader.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 17:20

dova - havde jeg kendt titlen, havde jeg da også sendt den. Grunden til at jeg ved titlen er forkert er at en Musik-søgning på titlen ikke giver resultat. Derfor må titlen være forkert. Jeg har prøvet med flere titler der ligner, men også uden resultat. Jeg tror dog stadig at du har ret i at sangeren er Teddy Edelmann. Det er lige hans stil.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 17:22

P.S.: Har også søgt på Teddy Edelmann (så man skal squ ikke påstå at jeg ikke prøver). Det gav 210 hits, og SÅ mange har jeg hverken tid eller lyst til at gennemlæse.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-05 17:28

Det er Bjørn og Okay
http://www.2hit.dk/MIDI/BJOERN%20OG%20OKAY/BJOERN_OKAY.htm

På linket her fra Bjørn Og Okay, kan man høre en instrumentaludgave af nummeret: Den største bangebuks i byen.

Jeg troede også det var Teddy edelmann, men har de fleste af hans plader og kunne ikke finde den der eller på nettet.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 17:33

Hvis du har fundet det rigtige nummer, er det jo helt fint. Men en undskyldning fra dig skal man åbenbart ikke regne med!
Citat
Hvis du kender titlen Arne, var det så ikke nemmere hvis du bare skrev den, i stedet for at fastslå at min er forkert.

Og jeg tror den hedder sådan, det er i hvert fald det han synger i den sidste linie i sangen, der også i den engelske udgave er titlen på melodien.

Hvis du kan skælde folk ud, kan du vel også stikke en undskylning? Eller hwa?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-03-05 18:37

Skælder ud??............................Hvor?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 19:49

Det har jeg jo lige skrevet: Hvis du kender titlen Arne, var det så ikke nemmere hvis du bare skrev den, i stedet for at fastslå at min er forkert.

Det er da skældud.

Men PYT. Godt at ? blev besvaret.

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 28-03-05 00:12

Tak for svaret dova.
kort og præcis som sædvanlig , ved godt jeg har spurgt før , men da spiste du mig af med den udenbyske udgave , og den har jeg lyttet til mange gange , men stadig rumsterede den danske tekst i hovedet og det svar har jeg så fået idag - mange tak og fortsat godt forår - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-05 00:17

Selv tak

Ja, jeg ved heller ikke rigtig hvorfor jeg var så sikker på det skulle være enten Edelmann eller Belli der sang den.

Men imens jeg sad og rodede på nettet, prøvede jeg ligesom at høre sangen inde i hovedet, og Bingo, der var den bare med Bjørn & Okay

mvh dova