/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Oversættelse fra Engelsk til Dansk
Fra : croaks
Vist : 832 gange
500 point
Dato : 26-03-05 12:23

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at få oversat denne tekst, så jeg håber der er I friske.

UnDutchables V0.2.3.

The Wasia firmware already contained:
- ISO 3200
- Mirror Lock up for Timer and Single shot
- Selectable pause for mirror lock up see C.Fn. 17
- FEC on JUMP button
- 'Left' button selects the autofocus mode:
AF OS - ONEShot
AF SE - AI-Servo
AF AI - AI-Focus
- the default button in delete prompt was changed from 'Cancel' to 'OK'. So, be aware.
Now if you want to delete an image, press DEL button and then SET once. To Cancel press any other key.

Added functionality by the UnDutchables
--------------------------------------------------
Continues Drive in Basic Mode
Jump = FEC only selectable in Creative modes Right key = AF-Mode only selectable in Creative modes Left key toggles AF (off-on), can be used to shoot in AI Servo mode WB selection in Basic modes Custom Function 1 available in basic modes enabling:
- Quality Select via SET button, this means that RAW can be set in basic modes.
- Parameter select via SET buttons
- Menu via SET button
- Image Replay via SET button
Full menu's in Basic modes, including WB bracketing and RAW quality.
Full info screen in Basic mode

Notes:
) If the AF drive is set to AI-Servo the AF confirmation Ligh and Beep are turned off (as done in the 10D) but now it is turned off for all ALL modes. Please change to AI-Focus or One-Shot if AF confirmation Light and Beep is desired.
2) You can upgrade this firmware from either the Canon 1.1.1, the Wasia B7.1 or UnDutchables 0.1.0 version without need to reset the firmware or the custom function values.

og den

“UnDutchables 0.2.3 firmware” for the Canon Digital Rebel (300D) Released March, 2005

All enhancements over Canon 1.1.1

• Custom function menu found on the last page in the menu
• Ability to define how the SET button behaves (same menu found on the 10D
- refer to the 10D manual for full explanation of these new enhancements)
• Exposure level increments either 1/2 or 1/3-stop
• Option to enable 1/200th flash speed sync in AV mode
• Ability to change the JPG size when shooting in RAW mode
• Shutter release with or without CF card
• FEC adjustment via the JUMP button, use the dial to adjust as shown on the LCD, only in Creative Modes
• ISO3200 now available, and is represented by an "H" in the LCD - same as how the 10D shows this
• Mirror lockup available via enabling the option in the custom function, works by pressing the shutter button which flips the mirror up, then the shutter opens after the timeout defined in C.Fn17 after MLU - note that this is different than how it is implemented on the 10D where you press once to flip the mirror and press again to open the shutter
• Mirror lockup delay adjustable via C.Fn17 – possible delay includes 1.5 sec, 3 sec, 4.5 sec, 6 sec, 7.5 sec, and 10 sec
• Immediately pressing the ERASE button after taking a photo, you can delete the photo by pressing the SET button again instead of selecting Ok previously, to not delete the photo press any other key
• In Creative modes, right button changes the focus mode and is displayed on the LCD as follows:
o AF OF Lens set to manual focus
o AF OS One shot
o AF SE AI-Servo (selectable but cannot take a photo - one workaround, press left to release the
shutter)
o AF AI AI-Focus (first takes one shot then the camera may switch to AI-servo depending on what you are focussing on)
• Continues Drive in Basic Mode
• White balance selection in Basic modes • Custom Function 1 available in basic modes enabling:
o Quality Select via SET button, this means that RAW can be set in basic modes.
o Parameter select via SET buttons
o Menu via SET button
o Image Replay via SET button
• White balance bracketing is working is basic modes.

Enhancement over UnDutchables 0.1.0

- Full menu's in basic mode including RAW quality
- Full Info screen in basic mode
- AF-mode select moved to right key
- Left button press turns AF off, release turns AF on again.
Effectively this puts the lens in manual mode while the left button is pressed.
Pressing it when in AI-Servo mode will therefore release the shutter.
You loose AF during button press though. This means that AI servo does not support predictive focusing.

På forhånd tak.

-Croaks

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-03-05 12:26

Hej, ja jeg er godt nok vant til korrespondence-engelsk, så hvis der er tekniske udtryk der er glippet undskylder jeg, og håber du kan finde en mening med det.

Alle tilføjelser til Canon 1.1.1

Bruger-funktions menu, findes på sidste side i menuen.
Gør det muligt at finde ud af hvordan SET-knappen virker (samme menu findes på 10D - henviser til 10D manualens udførlige forklaring på disse nye tilføjelser)

Forøgelse af eksponeringsniveau - enten 1/2 eller 1/3 stopper/lukker.
Mulighed for at udføre 1/200th blitz hastigheds-synkronisering i AV brug.

Mulighed for at ændre JPG størrelsen i brug af RAW indstilling.
Lukker/stopper frakobling med eller uden CF kort.
FEC justering, ved hjælp af JUMP knap, brug skalaen til justering, som vist på LCD skærm, men kun i CREATIVE stilling.
ISO3200 er nu tilgængelig og vises på LCDskærm som et H - vises på samme måde som på 10D.
Spejllås kan foretages ved at vælge muligheden i bruger-funktion. Virker ved at trykke på Lukke-knappen, hvilket får spejlet til at vippe op. Og derefter åbner lukkeren efter tidsfristen valgt i C.Fn17 efter MLU - Bemærk, at dette er anderledes end på 10D, hvor man trykker en gang for at vippe spejlet og derefter en gang mere for at åbne Lukkeren.
Spejllås indstillinger kan justeres via C.Fn17 - mulige indstillinger inkluderer 1,5 sekund, 3 sek. 4,5 sek. 6 sek. 7,5 sek og 10 sek.

Ved straks at trykke på ERASE efter at have taget et billede, kan billedet slettes ved at trykke på SET igen, istedet for som tidligere at vælge OK, for ikke at slette billedet tryk på en vilkårlig knap.

I CREATIVE stilling, ændrer den højreknap fokusindstilling og vises på LCD skærm som følger:
AF OF Lens - indstilling til manuel fokus.
AF OS -one shot (enkelt skud)
AF SE AI-servo (mulig, men billede kan ikke tages - tryk til venstre for at frigøre Lukkeren)
AF AI AI-fokus ( tager først et billede, og derefter kan kameraet skifte til AI-servo, afhængig af hvad du fokuserer på)

Vedvarende funktion i BASIC mode.
Hvidbalance vælger i BASIC mode
Bruger funktion 1 mulig i BASIC mode: kvalitetsvalg via SETknap, det betyder at RAW kan indstilles i BASIC mode.
Parametervalg via SET knap.
MENU via SET knap.
Afspilning via SET knap.
Hvidbalance kategorierne arbejder i BASIC mode.

Tilføjelser til UnDutchable ? (evt. forskelle) 0.1.0

Komplette menuer i BASIC mode, inklusiv RAW kvalitet.
Fuld INFO skærm i BASIC mode.
AF-mode vælger er flyttet til højre nøgle/lås.
Tryk på venstre knap slår AF fra, frigørelse slår AF til igen.
Dette sætter effektivt linsen i MANUEL stilling mens der trykkes på venstre knap.
Tryk på denne når kamera er i AI-servo, vil derfor frigøre Lukkeren.
Du mister dog AF ved at trykke på knappen. Det betyder at AI-servo ikke understøtter forudindstillet fokusering.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-03-05 12:50

Hovsa, det her var jo oversættelsen af det første spørgsmål jeg lavede.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 510 point
Dato : 26-03-05 13:35

Nå, men her skulle så være den del der ikke var med i det andet spørgsmål

Waria Firmwaren indeholder allerede:
ISO 3200
Spejllås for Timer og Singleshot.
Valgbar pause/ophold for spejllås, se C.Fn.17
FEC på JUMP.knap
"Venstre"knap vælger til Autofokus indstilling.
AF OS enkeltskud
AF SE AI.servo
AF AI AI-fokus.
Knappen til "hurtig-slet" funktion blev ændret fra CANCEL til OK - Så PAS PÅ.
Hvis du nu ønsker at slette en optagelse, tryk på DEL-knap og derefter en gang på SET.
For at annullere funktionen tryk på en vilkårlig knap.

Tilføjede funktionsmuligheder ved UnDutchables:

Vedvarende funktionsmuligheder i Basic Mode.
JUMP = FEC kan kun vælges i Creative Modes højre-key= AF Mode kan kun vælges i Creative Modes venstre-keylukker (off-on), der bruges til at skyde i AI Servo-mode WB valg i Basic Mode Brugerfunktion 1, tilgængelig i Basic Mode muligheder:
Kvalitetsvalg via SET-knap, det betyder at RAW kan indstilles i Basicmode.
Parameter valg via SET-knap
Menuindstilling via SET-knap
Afspilning via SET-knap.
Komplet menu i Basic mode, inklusiv WB kategori og RAW-kvalitet.

NOTE:
1) Hvis AF driver er indstillet til AI.servo er AF bekræftelsen "Lys og Bip" slået fra (som på 10 D) men nu er det slået fra i alle indstillinger.
Skift til AI-fokus eller One Shot hvis AF bekræftelsen "Lys og BIP" ønskes.
2) Du kan opgradere denne firmware fra enten Canon 1.1.1, The Wasia B7.1 eller UnDutchables 0.1.0 version uden at skulle nulstille firmwaren eller brugerindstillinger.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 26-03-05 13:39

1000 Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-03-05 16:32

Selv tak.
Glad for at du kunne bruge det, jeg synes det lød ret indviklet

mvh dova

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 27-03-05 11:20

dova se lige her: http://www.kandu.dk/dk/spg/63533

På forhånd tak.

-Croaks

Kommentar
Fra : danbert

Dato : 16-04-12 18:30

Bratcher.dk laver fremragende dansk-engelsk oversættelser til billig priser. Se mere på
<a href="http://www.bratcher.dk">dansk engelsk oversættelser</a>

Kommentar
Fra : danbert

Dato : 16-04-12 18:32

Bratcher.dk laver fremragende dansk-engelsk oversættelser til billig priser. Se mere på
http://www.bratcher.dk