/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til Honda Sfx.
Fra : scoopboy
Vist : 577 gange
200 point
Dato : 12-09-02 17:27

Jeg har fået udskiftet min variator med en hvor rullerne kan køre helt ud, og jeg har hørt at efter denne lille udskiftning ville den kunne køre en 60 km/t. men min kører kun knap 50 km/t. Skal den kun køre 50 km/t, eller er der noget i vejen?

På forhånd tak Mvh Mads

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-09-02 17:49

prøv at kigge på denne side, der står meget mere om tuning.

http://www.45scooter.dk

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 210 point
Dato : 12-09-02 18:20

> køre en 60 km/t. men min kører kun knap 50 km/t. Skal den kun køre 50

Skifter variomatic - sæt Racer for 14 dage siden 65/70 km. med 5 gram`s
ruller
fra http://www.protunahandel.de/

Er nu ved at køre en 80cmm med 8 skyllekanaler til træls 300 - 400 km

/Martin

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 13-09-02 17:35

Men hvad er grunden til at den ikke kører hurtigere?

Kommentar
Fra : madsen5

Dato : 14-09-02 14:02

Prøve at fjerne begrænserender sidder inde bage indsugningen. du skal bare skrue 5 skruer af og tage det "skum ligende" væk. Den skal bare rykker den sorte tingest af. og montere alt det andet igen.

Du kan tage et blindrør ud af udstødningen det giver også lidt.

Har du taget begrænseren ud der hvor variatoren sidder?

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 14-09-02 14:11

Er det ikke kun variatorskålen der er begrænset? Den kører 50 km/t nu, hvor meget tror du det vil give at jeg fjerner begrænsningen ved indsugningen?
Jeg fik en forhandler til at sætte en ny variatorskål i, så jeg ved ikke rigtigt hvad der ellers mangler af afdrosling.

Kommentar
Fra : madsen5

Dato : 14-09-02 20:40

prøv dig frem. det er sådan du kommer længest. drop de forhandlere de ripper dig for alle ens penge, prøv selv at ekspermenterer.

Godkendelse af svar
Fra : scoopboy

Dato : 17-09-02 21:27

Tak for svaret. Mvh Mads

Kommentar
Fra : Drox

Dato : 27-09-02 09:15

Der ka sidde begrændsning: I varomatikken(skiven), i udstødningen(blindrør), i luftfiltret(gummi"snabel"),Elektronisk fartbegrændser, og måske i koblingen, men har kun set det på PGO hot 50...

Kommentar
Fra : s.m.r

Dato : 24-06-03 00:33

Til Madsen og Drox. Der sidder ingen tarm på en sfx og heller ikke noget i indsugningen. Skiven og skål i vario og elektronisk i cdi box er de eneste der er.

Kommentar
Fra : sfxen

Dato : 29-11-03 19:12

Det er ikke noget problem du skal have, en malossie racing variator