/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch problem
Fra : pacman51
Vist : 1011 gange
320 point
Dato : 24-03-05 23:33

jeg har en puch maxi k... jeg var ude og køre en dag med en kammi, da den pludselig døde uden varsel... jeg havde lidt problemer med at starte den igen, men fik lortet sparket igang.... jeg har rodet lidt med kabu og tænding, uden held.... så sagde en af mine kammier at han kunne fikse den.... men han havde alt for travlt, men han sagde at jeg skulle prøve at skifte stempelringe.... så jeg har skiftet stempelringe.... og den kører stadig ikke.... surt.... jeg har haft skilt motoren af og samlet den igen.... og den kører stadig ikke:(... jeg ved ikke hvad der er i vejen... der er masser af kompre på og overdrevet meget tænding... ps. der var ikke så god kompre på før jeg skiftede stempelringe..... plz hjælp... tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-05 23:45

Bliver tændrøret vådt ellers prøv at hælde en lille snaps ind gennem tændrørshul sæt røret i og se om den så vil ..konklution hvis starter kaburator problemer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pacman51

Dato : 24-03-05 23:52

jeg prøver lige imorgen... men de gange jeg har prøvet har den spyttet lidt en gang imellem....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-03-05 23:55

Tændrør bliver jo også slidte og kan godt gå i stykker indeni og der er også stor forskel på rør og det skal helst være et originalt rør
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pacman51

Dato : 24-03-05 23:57

der er masser af gnist... jeg kan dreje svinghjulet en halv omgang og det gnister... så der er god tænding på...

Kommentar
Fra : tavk

Dato : 25-03-05 00:13

Hej bliver tændrøret vådt når du prøver starte den hvis nej er det et kaburator problem altså ingen benzin, hvis tændrøret bliver vådt skulle du nok lige prøve at skifte kondensator da der kan være kanon gnist når tændrøret er ude og du tjekker men du kan risikere at der ingen gnist er når det er skruet i hvis kondensator er i stykker (prøv eventuelt først at stille afstanden på tændrøret meget tæt i gnisten så starter den muligvis hvis det er kondensatoren)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-05 00:37

Det kan være svinghjulet har klippet noten på den aksel den sidder på.
Du skal kunne mærke at den sidder fast, så der er kompression når du drejer svinghjulet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pacman51

Dato : 25-03-05 00:56

nej.. har tjeckket og noten er intakt... har været udsat for på en anden maxi at noten lavede svinghjulsmagneten helt rund så den ikke kunne gribe...... den er mærkelig... har haft flere der har lidt mer forstand på det end mig, til at kikke på den. og de syntes at det er noget mærkeliigt lort....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-03-05 07:39

Rens kaburatoren ordenligt. Der er muligvis en dyse du har overset. Skil den af i atomer, og check at du kan kigge igennem alle hullerne. Det er problemet med min Maxi, og så opfører den sig som du beskriver.

God fornøjelse

MVH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-05 11:07

Det kan være karburatoren der svømmer over, så hvis den lugter af benzin ud af tændrørshullet, så luk for benzinen, og uden tændrøret i, træder du rigtig mange gange på kickstarteren, med bundgas, for at udlufte den.
Sæt så tændrør i, og prøv nogle gange uden at åbne for benzinen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tavk

Dato : 25-03-05 17:57

hallo vi tager den lige her fra

Fra : Sunowich Dato : 24-03-05 23:45
Bliver tændrøret vådt ellers prøv at hælde en lille snaps ind gennem tændrørshul sæt røret i og se om den så vil ..konklution hvis starter kaburator problemer
Mvh Sune

Fra : pacman51 Dato : 24-03-05 23:52
jeg prøver lige imorgen... men de gange jeg har prøvet har den spyttet lidt en gang imellem....
Citat slut.

Når nu svaret er sådan til sune´s spørgsmål ja så må det jo være fordi den ingen benzin får

så ved jeg ikke hvorfor karburatoren skulle svømme over.

Er knallerten lovlig eller er der tun på den eventuelt noget cylinder med membran ?
Og så svar dog tydeligt på < bliver tændrøret vådt når du prøver at starte knallerten> så ved vi med 100 % om den får benzin eller ej.

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 26-03-05 15:56

jeg havde også det problem med at den var svær at starte.

det var fordi der var en lille revne i min tændrørs hætte så der kom vand ind og derfor kunne den ikke starte.

da jeg skiftede hætten kunne den fint igen.

Kommentar
Fra : pacman51

Dato : 29-03-05 23:16

ja tændrøret bliver vådt... og tændingen er instillet og der er tænding på... og der er masser af kompretion på.... den er mega underlig:S

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 29-03-05 23:22

gnister tændrøret hver gang? og er der benzin på tændrøret?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-03-05 23:41

Hvis tændrøret bliver vådt, så er den forslugt med benzin, og skal udluftes. Fejlen er muligvis i karburatoren, men det skal du undersøge bagefter.
Luk for benzinen, giv bundgas, og træd rigtig mange gange på kickstarteren indtil den kommer, når den så går igang, skynder du dig at åbne for benzinen, hvis den så dør af det, så har du et karburatorproblem, enten har du bøjet svømmerophænget, eller der er skidt i svømmerventilen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tavk

Dato : 30-03-05 04:07

hej pacman.
gør hvad pallebhansen skriver så kører den sikkert og hvis ikke så prøv at stil gnisten på tændrøret meget tæt men uden de rører hinanden.starter den så ja så må du nok skifte kondensatoren

Kommentar
Fra : pacman51

Dato : 01-04-05 21:37

jeg kan stille gnisten rimlig langt væk og den gnister stadig.... og har prøvet om den kan tænde lidt benzin og det går fint nok.... så jeg er næsten sikker på at det ikke er tændingen....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-04-05 22:08

Find stadig ud af om den bliver våd eller ikke bliver våd?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 03-04-05 15:27

Skift tændingsspole og kondensator. Det skul løse problemet.

Det kan godt snyde lidt det med gnisten. Men faktisk skyldes problemet at der er overslag I selve tændingsspolen. Og gnisten har nemmere ved at springe I selve spolen, nå tændrøret ikke er udsat for benzin og komprimeret luft;

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 14-04-05 21:34

Prøv en med en anden kaburator......