/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Comet går amok!
Fra : claas_
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 24-03-05 20:36

Den kører som om man giver gas og slipper, giver gas og slipper, meget hurtigt.. Og den gider næsten ikk at starte, men prutter ud af udstødningen, og går ud i tomgang.. Skide karburator! Hvad gør man.. Har renset filter og luftskrue..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-05 20:56

Har du sat for stor dyse i? Eller givet luftfilteret for meget olie på filten/skumgummi?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 25-03-05 12:08

Dysen er den samme som da den kørte perfekt og 60 km/t.. Jeg har power-filter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-05 12:24

Ja, den er svær, lyder måske henad at der er fejl på tændingen, tændrør eller hætten.
Prøv i første omgang at slå den bøjede jernelektrode lidt tættere til midterelektroden på tændrøret.
Lidt større afstand end en tommelfingernegl. Hvis du får den slået for langt ind, bruger du en fladskruetrækker til at bøje den lidt ud af igen, men beskad ikke midterelektroden.
Fejlen lyder ikke helt som karburatorproblemer, hvis det er hurtigt den skifter, men kan selvfølgelig være en dårlig forbindelse ved CDIèn, eller tændingsnøglen, eller et relæ.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 25-03-05 12:44

Okaay.. Men tror sgu alligevel det er noget skidt i karbu. den gjorde noget af det samme i sidste uge.. Og der rensede jeg luftskruen, og så kørte den godt igen...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-05 18:33

Ja, så skal du have bunden af karburatoren, og skrue begge dyser ud, rense dem og alle huller (Også dem henne i indsugningstragten) med trykluft.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : claas_

Dato : 25-03-05 20:11

Tak for svaret pallebhansen. Må prøve

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-05 21:08

Selv tak.Du behøver ikke at tage karburatoren helt ud hvis du bare kan tage den af gummistudsen og skruerne af karburatorens bundkar, så kan du nok rense det nødvendige.
Husk så hvad der står på din hoveddyse (Størrelsen)
Og hvis du har fjernet begrænsningerne så skal du købe en der er ca 10 numre større.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 26-03-05 05:05

Den er større, for jeg skiftede den i forbindelse med at jeg fik power-filter sidste år.. Og har også kørt fint som den er, tror bare det er noget møg...