/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Phillips HDRW720/02 & alm. DVD afspiller
Fra : Monsen1234
Vist : 430 gange
200 point
Dato : 22-03-05 16:56

Hej, jeg har en Phillips HDRW720/02 og har tænkt på at hvis man køber en anden billig DVD afspiller, kan man så afspille f.eks. en købt film i DVD afspilleren og så optage den på HDRW720/02 for derefter at brænde den på en DVD-R. Man kan jo godt optage fra alm. video og over på HDRW720/02

Mvh: Monsen.

Accepteret svar
Fra : flemlone

Modtaget 210 point
Dato : 22-03-05 17:52

Kan se at du også har lagt spørgsmalet på Forummet " recordere.dk":http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4567&PN=1
Der er der givet et svar omkring macrovision ( beskyttelse af rettigheder ). Det er rigtigt at du kan komme ud for at en film er umulig at overspille imellem DVD og HD optagerer.
Jeg bruger derfor DVD Shrink til at kopierer video film selvfølgelig kun til eget brug HUSK DET.
Har selv en Pioneer HDR 520 men har IKKE prøvet at lave en kopi som du vil prøve..... det må jeg teste en dag.
Linket til DVD shrink er her :http://www.sikkopi.dk/dvd-tools.htm
Dette program fjerner nemlig også kopi sikringen på DVD pladen så vidt jeg er orienteret, ellers må andre rette på mig
MVH
Flemming

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 22-03-05 20:41

Tak for svaret flemlone.