/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
...alt med SUEDE
Fra : suedekiller
Vist : 224 gange
150 point
Dato : 22-03-05 00:16

Alt med det britiske band Suede har MEGET stor interresse!!.....så skriv hvis i har noget i skal af med?!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 00:28

suedekiller

Hvis du går ind på www.bib.dk under Musiksøg, kan du finde alt de har udgivet og låne det på biblioteket. Så nemt er det. At du så må kopiere over på din HardDisk og måske senere ud på CD'ere (og det er forbudt) er jo dit eget problem.

Kommentar
Fra : Yune

Dato : 22-03-05 01:28

Suede er ikke et hvilket som helst band. De startede hele den guitar-drevne brit-pop revolution og banede vejen for bands som Oasis og Blur. Bandet debuterede i 1993 med albummet "Suede", i 1994 kom gennembruddet med "Dog Man Star" og siden da har Suede givet os en perlerække af hits.

Suede har været populære i Danmark - og bandet har flere gange givet de danske fans unikke live-oplevelser. De har f.eks. spillet flere intimkoncerter i Danmark, og i 1999 optrådte de hele tre gange på Roskilde Festival - tre forskellige koncerter på tre forskellige scener, tre dage i træk.
Se: www.roskildefestival.dk

de gik fra hinanden, og dele fandt sammen igen:
http://www.soundvenue.com/news.asp?id=2613

uhh go' nat Yune

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 24-03-05 23:18

hmm.... Yune!!!

Først vil jeg lige sige.... Al respekt til Suede og Brit-Pop

Men derefter.... Vil jeg nu altså lige gøre opmærksom på at Suede absolut ikke banede vejen for Blur og Oasis.... og at de ikke startede brit-pop-genren....

Blur udgiver deres første album i 1991 ( Leisure )

Det var rent faktisk "Stone Roses" der påbegyndte den genre vi i dag omtaler som brit-pop.... Deudgav forøvrigt deres første album i 1985 ( eller deromkring)

Skulle du stadig ikke være helt overbevist kan du se dokumentarfilmen "Britpop Forever" der bl.a. kan købes på Amazons hjemmeside!!

Mvh. Musen

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 24-03-05 23:18

hmm.... Yune!!!

Først vil jeg lige sige.... Al respekt til Suede og Brit-Pop

Men derefter.... Vil jeg nu altså lige gøre opmærksom på at Suede absolut ikke banede vejen for Blur og Oasis.... og at de ikke startede brit-pop-genren....

Blur udgiver deres første album i 1991 ( Leisure )

Det var rent faktisk "Stone Roses" der påbegyndte den genre vi i dag omtaler som brit-pop.... Deudgav forøvrigt deres første album i 1985 ( eller deromkring)

Skulle du stadig ikke være helt overbevist kan du se dokumentarfilmen "Britpop Forever" der bl.a. kan købes på Amazons hjemmeside!!

Mvh. Musen