/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik på cd-r
Fra : Monsen1234
Vist : 481 gange
300 point
Dato : 21-03-05 13:28

På en cd-r kan der være 700mb, men når jeg brænder musik på cd-r er det, ca 1time og 15 min. der kan være på en cd-r og hvis man går efter hvor meget det fylder i mb er det langt fra 700mb, er det ikke muligt at presse mere musik på en cd-r jeg har mange numre der kun fylder 500-700 KB så der skulle jo kunne være masser af musik på 1 cd-r ( Musiken er selvfølgelig ikke så god når den ikke fylder mere men det betyder mindre) bruger Nero5

Mvh:Monsen.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-03-05 13:34

En almindelig CD-R rækker til 80 min. Så det passer jo meget godt med din oplevelse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-05 13:35

Hvordan brænder du? Er det mp3 filer der bliver konventeret?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 310 point
Dato : 21-03-05 13:35

Det dine musikfiler fylder i KB er jo i wma eller mp3-format. Når du brænder som lydfiler fylder de væsentligt mere. Når jeg selv brænder musik-CD'ere plejer der at kunne være ca. 78 minutters musik på en CD. Så det er ganske normalt det du oplever. Hvis du vil have mere musik ud på CD'en skal du brænde som data-filer, men så kan CD'en ikke afspilles på en normal CD-afspiller. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-03-05 13:44

Tak for svaret arne.jakobsen.
Det ville jo ellers være rart hvis man i bilen kunne sætte en cd på og den så kunne spille lige så længe som min mp3 afspiller med 256 mb hvor jeg kan have omkring 100 numre, men der er nok ikke noget at gøre!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-03-05 13:47

Jo, hvis din CD-afspiller i bilen kan spille MP3, det kan mange jo nu om dage

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 13:49

Du kan så vidt jeg ved købe en afspiller til bilen der er i stand til at afspille såvel mp3 som wma-filer. Spørg hos din forhandler af Auto-tilbehør. Hilsen Arne