/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
smerter i underlivet??
Fra : janelt
Vist : 2916 gange
85 point
Dato : 19-03-05 01:15

hej... jeg har en stikkende smerte lige under min navle, smerten sidder "dybt".. det gør meget ondt når jeg trykker på maven og når jeg trækker maven ind, men også bare når jeg sidder, står og går. det er der ikke altid men kommer i perioder. og så var det at jeg tænkte om det måske var i underlivet der var noget galt for det er også begyndt at gøre ondt under samleje.. næsten hver gang. håber i kan hjælpe, da det er en plage..... vil lige høre mig ad inden jeg render til lægen..

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-03-05 02:24

Tag du hellere til lægen. Det er jo ikke godt at vide hvad det er. Hvis ikke det også havde gjort ondt under samleje, ville jeg have skudt på, det var tyktarmen, det var galt i.

For nogle uger siden havde jeg selv ondt i "anflad" der hvor du skriver, men i løbet af et par dage eller tre gik det over i højre side og bredte sig opefter. Men det gik væk i løbet af en god uges tid, så jeg fandt aldrig ud af, hvad det var.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-03-05 05:49

kan også være blindtarmen men vill helt klar lade en vagtlæge kigge på det da syntomerne kan ligne dette kan også være luft

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-03-05 05:52
Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-05 09:43

Det lyder umiddelbart som det man populært kalder koliksmerter hvis det er i den højde af maven og midt i.

Det kommer hvis du f.eks har meget luft i tarmene, eller kan komme hvis du spiser noget maven ikke rigtig kan tåle.

Men spørg for en sikerheds skyld din læge

mvh dova

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 19-03-05 10:57

Som de andre siger, en tur til lægen vil nok ikke skade. Mange oplever de smerter, men når de først også begynder at gøre ondt under samleje, så er det nok ret vigtigt at få tjekket. Du kan også "bare" have en omgang forstoppelse, hvis du en periode har spise andet end du plejer.

Så en tur til lægen, enten ved at ringe til vagtlægen nu, eller en tur til lægen på mandag allerede

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-03-05 12:09

Der er ikke andre end lægen der kan stille diagnosen på sådan noget, ikke engang en læge kan stille en diagnose over nettet. Det kan være alt fra de forfærdeligste sygdomme til en "uskyldig" blærebetændelse. Galdesten? Nyresten? Nej op til lægen!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-03-05 12:17

for 8 år siden havde jeg også vrøvl, jeg blev ved med at slå den hen med (det er nok mig der er indbildsk), det havde nær kostet mig livet, derfor op til lægen i en fart!!! og så finder de ud af om der er noget.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-03-05 18:41

Har du været hos lægen?????
Hilsen Jette