/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nye gløderør til en golf diesel?
Fra : Amtk
Vist : 1103 gange
85 point
Dato : 18-03-05 21:56

Hej

Jeg har en golf lll td årgang 1989, hvor gløderørerne er i stykker. Hvorhenne for man dem skiftet billigst muligt i Nordjylland?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 21:58

Billigst muligt, så køber man dem ved Thansen og skifter dem selv.
Det er ikke særlig svært.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 22:00

Forresten, mener du ikke en Golf 2 når den er fra 89, og er du helt sikker på, at det er gløderørene det er galt med?

mvh dova

Kommentar
Fra : Amtk

Dato : 18-03-05 22:09

Jo det kan godt være det er en golf to, jeg har ærlig talt ikke ret meget forstand på biler (pige). Jeg har været ved en autoforhandler som siger det er gløderørerne. Bilen vil ikke starte om morgenen, dog vil den efter utallige forsøg!
Er det nemt nok at skifte dem selv...:)

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 18-03-05 22:25

Hej, lyt efter hvad dova siger, det er ikke helt ved siden af, gløderør brænder ikke bare sådan af, det kan også være elektroniken det er galt med .
.HEJ patrol2

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 22:37

Nå, men du må jo så stole på mekanikeren når han siger det er dem der er brændt af.
Altså hvis du slet ikke har meget forstand på biler, er det ikke sikkert du vil synes de er lette at skifte.
De sidder på et lidt kompliceret sted og kan være svære at komme til med værktøjet. Især de to midterste.
Først afmonterer man ledningerne fra batteriet
Og så skal ledningerne på gløderørene afmonteres, og så skal de skrues ud af motoren, de nye skrues i og ledninger på igen.
Gløderørene koster ved Thansen 55 kr/stk og det er bedst at skifte alle 4 ad gangen.

Men jeg mener det koster omkring 6-700 at få dem skiftet på et værksted.

mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-03-05 05:43

ville lade et værksted skifte dem hvis der knækker en lille del af så er det noget lort som dova og skriver lidt om

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 19-03-05 17:29

Det sidder lidt kompliceret. Så hvis du ikk selv sys du er den skarpeste til biler.... Så tag ud på et værksted og få dem skiftet, så er du sikker på det bliver gjort rigtig... _ ...I stedet for at komme til at fjolle i det. Og knække et gløderør, så sveder man seriøst hvis man står hjemme i garagen og der er 3 graders varme...

KlausHansen