/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
luft mængde måler på en 405 mi16 - AKUT!~
Fra : Mrn
Vist : 516 gange
320 point
Dato : 18-03-05 20:52

Hej, jeg er lige blevet kasseret til syn pga. for højt forureningsniveau,

Bilen er en 405 MI16 1,9 fra 89'

Det startede med at mit CO tal var fint for 3 uger siden, dvs. før vi havde minus 20 graders frost. (den viste 2,5 %) her til syn viste den 3,8%. Jeg havde lagt mærke til at bilen kørte dårligere efter de mange minus grader.

Bilen bruger mere benzin end før, den hakker meget ved jævn fart og ved deacceleration. Svære ved at starte, specielt ved koldstart.

Nogen der har haft ligende oplevelser og måske løst problemet?

Jeg har hørt at luftmængdemåleren er en svag del på denne bil.
Er dette korrekt?

Håber nogen kan svare hurtigt på disse spørgsmål, da bilen skal til syn inden d. 11. april.

Og Peugeot har ikke tid for tiden!

Hilsen
Michael

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-03-05 22:15

Jeg tror da sagtens der er andre værksteder end et Peugeot værksted der kan klare problemet for dig... Det bliver sikkert kun billigere af det og mine erfaringer er at det er MEGET nemmere at få en akut tid på et ikke autoriseret værksted.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 20-03-05 10:05

Hej
Når lamdasonden står af, så er problemet meget lig dit.Løste problemet med ny sonde, Men på en toyota.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 20-03-05 19:32

Patrol2>>> mange tak for svaret, men bil er uden kat, og uden lamda sonde, ellers havde jeg tænkt på det.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 20-03-05 20:03

Hej mrn
Såda kan man jo klumre i det, når man går og tror at alle biler er med sådanne nogle ting nu om dage ,men hvad hulen gør vi så,vi må håbe at en eller anden henvender sig med de forløsende ord.Men fortsat pøj pøj.MVH patrol2

Accepteret svar
Fra : stevanovski

Modtaget 320 point
Dato : 23-03-05 01:09

jeg har værksted i kbh , du kan komme et smut forbi så kigger vi på det.

mvh N.S Autoservice

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 23-03-05 19:21

stevanovski>>> Hvor ligger det værksted henne i kbh? og du skulle vel ikke have åbent en af de næste 4 dage?

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 24-03-05 11:12

det ligger på amager jeg har først åbent igen tirsdag desværre.

mvh Nicolai

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 25-03-05 10:04

Stevanovski>> det var da trist... jeg skal arbejde hele næste uge, til kl. 17

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 25-03-05 10:44

det op til dig , hvis du skal have lavet bil må du tage tid til det

mvh Nicolai

Godkendelse af svar
Fra : Mrn

Dato : 14-11-05 05:02

Tak for svaret stevanovski.