/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Router er opmærksomhedssøgende...
Fra : 2mmy
Vist : 631 gange
200 point
Dato : 29-06-01 21:13

Jeg har følgende (meget trælse) problem:

Når jeg kobler computeren direkte til modemet fra Cybercity virker alting 100% og alt er bare fantastisk... lige indtil 4½ minut senere hvor resten af husets nørder så begynder at jagte mig rundt i hele huset
Vi har 3 computere på den samme ADSL-linje, men det kræver at den går gennem en Prestige310 router ( www.zyxel.dk ) og en hub. Og selvom jeg i routeren siger at den skal sende alt trafik videre fra port 21 til min ip, virker det ikke.

Jeg har læst alt hvad der står på CyberCitys hjemmeside, og det er ikke der problemet ligger. Problemer er hele tiden den router, for ligeså snart jeg prøver at tilslutte mig min FTP-server er det eneste jeg får fat i routeren (den beder om en adgangskode hvorefter jeg så kan få lov til at se de filer der ligger på den) og jeg har prøvet de mest underlige porte for at undgå at ramme noget som routeren føler den har eneret på, det virker bare ikke.

..... er der ingen der har nogen ide om hvad jeg skal gøre? Point til den der får det til at virke.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 210 point
Dato : 29-06-01 21:13

"2mmy" <2mmy.news@kandu.dk> wrote in message
news:2q4%6.753$c63.62313@news000.worldonline.dk...
> .... er der ingen der har nogen ide om hvad jeg skal gøre? Point til
> den der får det til at virke.

Du connecter til din offentlige ip, inden for routeren?

Det duer nemlig ikke på de fleste routere.

Få en kammerat der ikke sidder på samme linie til at tjekke den.

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Godkendelse af svar
Fra : 2mmy

Dato : 30-06-01 10:33

Tak for svaret Gregers Petersen.
Så har jeg siddet i timevis og troed at min FTP-server ikke virkede, mens den faktisk virkede