/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kautionist-lån
Fra : tuka
Vist : 1749 gange
50 point
Dato : 17-03-05 22:24

Er der nogen der kender til finansieringsselskaber, banker eller sparekasser der yder større privat lån, hvis man har kautionister? Altså lån uden at tage pant i bolig eller bil. Vi taler her om et lån på ca. 220.000 kr.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 17-03-05 22:32

Finansieringsselskaber mener jeg du kan udelukke.

Men de fleste banker/sparekasser har som regel ikke noget mod at låne ud når der er godkendte kautionister.
Så i første omgang, må du da prøve din egen bank, for selv om bankerne gerne vil udlåne, gør de det som regel ikke umiddelbart hvis ikke man er kunde i banken, eller bliver det.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : tuka

Dato : 17-03-05 22:49

Tak for svaret dova. Jeg tror bare, de fleste banker ikke udlåner så store beløb, uden at tage pant i fast ejendom eller bil. Jeg er godt klar over man skal være kunde for at låne, og det har vi heller ikke noget i mod. Problemet er at finde en bank/sparekasse som bruger kautionister,,,,,,,,,,,,de fleste gør faktisk ikke længere.