/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Variator..
Fra : Pornsim
Vist : 853 gange
30 point
Dato : 17-03-05 21:24

Hej!

Hvad ville i forslå at bruge til at få variatoren af med, når jeg ikke vil bruge luft værktøj..?
Er en stempelstopper god, eller hvad kan man ellers bruge som er nemt??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-03-05 21:27

Hvorfor vil du ikke bruge en luft hammer ??

Men du skal enten have fat i et Vario Tool til at holde den med, eller være fiks på fingrene med en skruetrækker...

Luft kan dog klart anbefales...

Kommentar
Fra : Splich

Dato : 17-03-05 21:40

Vil helt sikker fraråde at stoppe krumtappen (stemplet). Igen brug dog luft det er den eneste rigtige måde at få den af på uden at ødelække noget. Hvis du ikke har luftværktøj tilrådighed han du bruge en hammer og en fastnøgle. Plaser fastnøglen vandret så den pejer mod venstre og giv den et ordentlig slag. Det virker somregel ret godt.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-03-05 22:19

Splich > Ja det er nemt at få den af på den måde, men når du skal have den på sker det tit at folk enten spænder den for lidt, eller ødelægger gevindet..

Kommentar
Fra : hr.hat

Dato : 18-03-05 08:06

Kan heller ikk se hvorfor du ikk vil bruge luftværktøj, da det kun tager få sekunder!!! det er rigtigt at man skal passe på gevindet, men for at være sikker på det ikke sker, skal du bare køre på mindste kraft på luftnøglen, og så gi den til den holder, den virker hver gang!!!!!

Kommentar
Fra : Splich

Dato : 18-03-05 08:43

Jon > Nu var spørgsmålet hvordan han skulle få variatoren af...ikke hvordan den skulle skrues fast igen. men ja pornsim du skal være forsigtig når du skal skrue tingene sammen igen. Du skal være sikker på boldten er spændt nok, og ik for meget. Hvis du spænder for lidt er der stor chance for du ødelægger din krumtap, når boldten går løs.

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 18-03-05 19:12

Tak for svaret Splich, er det en god måde den med fastnøglen, det er nemlig fordi jeg har ikke luftværktøj til rådighed.. Og kan man gøre det samme når man spænder den igen, altså selfølgelig bare den modsatte vej..?

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 18-03-05 19:22

skruetræker stikker du ind ved din vario inde bagerst burde der være et tandhjul oss (er der på en hot 50) så kan du tage en fast nøgle/skralle + top også skruge den af (du skal nok holde på den skruetrækker samtidig)

mvh qwerz

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 18-03-05 19:24

og du kan bruge samme metode når den skal på igen

Accepteret svar
Fra : Splich

Modtaget 30 point
Dato : 18-03-05 20:35

Pornsim > Ja altså du kan godt spænde på samme måde,, men spænd så hårdt du kan komme til først giv den så et dask eller 2. Indtil du kan fornemme den sidder godt fast. Som jeg har skrevet tidligere kan du rimelig galt hvis den ryger løs

Godkendelse af svar
Fra : Pornsim

Dato : 19-03-05 12:20

Tak for svaret Splich.