/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænder problem
Fra : smukkefrank
Vist : 373 gange
100 point
Dato : 17-03-05 12:43

Hej!
Jeg har en FujitsuSiemens Amilo L1300, min dvd brænder er en QSI DVDRW SDW-041,den brænder cd ére fint,men når den brænder dvd ére, brænder den 5mm,springer så 5mm over ,brænder så igen osv.Nero kommer ud og skriver "brænderprocessen er udført med succes", men skiven er ulæsebar. Jeg har opdateret firmwaren,prøvet med andre brændeprogrammer,samt prøvet med andre fabrikater medier,men uden nogen ændrig.
Hjælp søges.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-05 14:09

ulæsbar på computeren? eller en stationær dvd afspiller? Hvis det er det første så få den byttet!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-03-05 14:54

Du er sikker på du kun bruger DVD+R, da den ikke understøtter DVD-R
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smukkefrank

Dato : 17-03-05 15:57

Den er ulæsebar på pc og stationær,og det er +skiver jeg bruger

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-03-05 17:48

Jeg ser nu at den også skulle kunne brænde - medier, endda hurtigere.
http://support.packardbell.com/se/mypc/?PibItemNr=spec_DVDRW_QSI_SDW-041&PibItemParent=platform_Rhea_BT
Vilken version af Nero? Er den en nyere der understøtter DVD, og husker du at trykke i øverste højre hjørne hvor man kan vælge cd eller DVD?
Men hvis brænderen er ny, og du aldrig har brændt med den, kan du vel få den byttet?
Har nero fundet den rigtige betegnelse for drevet?
Ellers prøv med et andet brænderprogram. Og start med meget lav brænderhastighed.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smukkefrank

Dato : 18-03-05 09:54

Hej Palle
Jeg kører med nero 6.3.1.17
og den står på dvd
Mvh Frank

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-05 16:17

Prøv at klikke på nero burning rom
Luk New compilation
Og tryk på brænderikonet ved siden af ièt (I øverste højre hjørne)
Så kan du se informationer om firmware revision mm
Du har vel valgt den rigtige brænder, og ikke Image recorder?
Har du fået prøvet -medier, og sat hastigheden lavt?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smukkefrank

Dato : 18-03-05 18:50

Hej ,jeg har prøvet det hele,drevet må være defekt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-05 20:20

Ja, hvis du har prøvet det hele, også med andet brænderprogram.
VH Palle Hansen