/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
problmer med nvidia tnt2 m. tv-out
Fra : tummelumsen
Vist : 463 gange
300 point
Dato : 09-09-02 20:37

jeg har købt et Nvidia tnt2 grafikkort med tv-out...men jeg kan ikke få billede over på tv'et. jeg har forsøgt både med at nedjustere opløsningen, bruge TvToolog skifte kabel..skifte til PAL A og B...men lige meget hvad jeg gør så viser fjenrsynet sort eller blåt flimmer, jeg bruger kabel som går via grafkortet til en scart adaptor i fjernsybet(som er helt nyt)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 09-09-02 20:46

Hvilket signal er der på udgangen af grafikkortet ??

ER det et moduleret signal du får leveret ?

Kommentar
Fra : tummelumsen

Dato : 09-09-02 20:53

begge to

hvad menes med Moduleret sorry.......

Kommentar
Fra : User

Dato : 09-09-02 23:46

Du skal huske at skifte til den kanal på fjernsynet som bruges til line in. På mit fjernsyn hedder den, så vidt jeg husker, AV4.
Prøv at kig i brugsforvirringen til dit fjernsyn.

Bruger du N'view? (Følger med i Nvidias detonator drivere som kan fås gratis på www.nividia.com) Da jeg selv lige har rodet med tv out, fandt jeg ud af at det nemmeste er at tænde computeren og fjernsynet, og derefter koble dem sammen. Hvis du har n'view skal du så højreklikke på skrivebordet og vælge fanen "indstillinger" trykke på avanceret og så n'view. Så vælger du hvad dit TV skal vise, fx klon og så skulle dit tv gerne dukke op under "Skærm:". Du skal så vælge dit tv som den primære skærm, derefter skulle dit skrivebord gerne dukke op på fjernsynet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 21:53

Jeg har fået den til det via s-video kabel. Og fjernsynet stod så på NTSC,
mener jeg det hed.

Kim

tummelumsen skrev i meddelelsen
<2L5f9.64083$ww6.4566265@news010.worldonline.dk>...
>jeg har købt et Nvidia tnt2 grafikkort med tv-out...men jeg kan ikke få
>billede over på tv'et. jeg har forsøgt både med at nedjustere
>opløsningen, bruge TvToolog skifte kabel..skifte til PAL A og B...men
>lige meget hvad jeg gør så viser fjenrsynet sort eller blåt flimmer, jeg
>bruger kabel som går via grafkortet til en scart adaptor i
>fjernsybet(som er helt nyt)
>
>--
>Leveret af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : marmic

Dato : 11-09-02 10:42

Under egenskaber for skærm/advanceret (der hvor du også vælger pal-b eller pal-g)
Er der en dropdown box til output mode s-video eller compossit video, den plejer at stå på auto !!!
nVida TNT2 kan ikke finde ud af auto... Efter som at du bruger scart, skal du vælge compossit da kun meget få TV kan modtage s-vidio via scart.
I få tilfælde skal du bruge en RGB converter. se http://www.sandberg.it

Jeg kan evt sende dig diagram over forbindelserne, hvis det har interesse.

/Michael

Kommentar
Fra : tummelumsen

Dato : 16-09-02 19:53

Hej "Marmic"

Du må meget gerne sende mig det diagram jeg tror seriøst du er inde på noget af det rigtige her

tummelumsen@hotmail.com

Accepteret svar
Fra : marmic

Modtaget 300 point
Dato : 18-09-02 09:34

Mailen er sendt og stikforbindelserne har jeg lagt på på http://www.marmic.dk/nvida_tv.html