/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HJÆLP MANGLER 50 GB AF HARDDISK
Fra : JM1989
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 17-03-05 00:20

Hej alle sammen.
jeg har en harddisk fra IBM på 82,6 GB men når jeg sætter den i computeren kan jeg kun få 31 GB frem.
Er der nogle der kan hjælpe med hvordan jeg får de sidste 50 GB tilbage???

Hvis det kan hjælpe er det ikke den harddisk hvor Windows XP ligger på.

Mvh
Jack Moeslund

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-05 00:59

Tror du ikke der er flere pertitioner på. Højre klik på denne computer vælg *Administrer* rul ned til diskhåndtering og find disken og aflæs hvor stor den er.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 17-03-05 01:28

Du skal downloade de seneste opdateringer og servicepacks til windows. Så kan din computer se hele harddisken.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-03-05 03:30

Dine jumpers sidder forkert på harddisken - se her
http://www.hitachigst.com/hdd/support/7k80/7k80jum.htm

Du har nok fået den sat til 32GB clip

mvh
JensT

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 17-03-05 16:27

jumberne sidder rigtigt. har den nyeste SP og bentjuuls ide virker heller ikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-05 16:49

Hvad står der udfor disken i diskhåndtering ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-05 16:56

Du skal se i det nederste vindue inde i diskhåndtering hvor der står

Disk 0
Disk 1
osv.

Hvad står der ud for din nye disk, her kan du også se om der er flere partitioner eller der er et område der ikke er partitioneret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-03-05 21:47

Hvordan har du formateret din harddisk?
Som standard eller LBA?

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 18-03-05 17:45

den står som en. jeg kan kun se de 31 GB og jeg har lavet en standard formatering

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-05 17:52

Hvad står den til i din Bios, sæt evt bios til auto for harddisken.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-03-05 00:23

Prøv at formatere den igen.
Start med at gå ind i din BIOS og sætte drevet til LBA mode, så understøttes store drev.
BIOS sætter nogle begrænsninger i STANDARD mode!

Måske skulle du dele i to eller tre partioner???