/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
opbevaring af møbler udendørs?
Fra : nicka
Vist : 535 gange
200 point
Dato : 15-03-05 17:30

Vi skal til at rive vores 50 år gamle kolonihavehus ned og ha et nyt på grunden. Vi har nu et par sofaer, kommoder, og enkelte andre møbler + ca. 8 flyttekasser vi skal opbevare imens. I haven er en ny træterasse der ikke skal fjernes og vi tænkte på om der er nogle der har gode råd til hvordan vi bedst muligt kan opbevare dem der. hvad med indpakning iplast? ventilation? fugtfjernerposer? Der bliver sat en pavillion op over terassen. Måske et mærkeligt spørgsmål, men vi har ikke andre muligheder for opbevaring. vi vil blive meget glade hvis nogle skulle have et godt råd.
Mvh Nicka

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-03-05 17:39

Sæt det på terrassen, og dæk det til med nogen pressenninger.
Ikke for tæt, bare så det ikke kan blive vådt.
Vi har på den måde opbevaret nogen flyttekasser for en i vores carport, siden september, og der er ikke sket noget med tingene.

mvh dova

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 15-03-05 17:44

Dova´s råd lyder godt.

Men prøv om du ikke kan stille et par musefælder op blandt møblerne.
Sofaer der står tørt er lige guf for de små mus, så hvorfor ikke være lidt på forkant med det.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-03-05 18:46

Det er ikke sikkert, det er nødvendigt med en musefælde. Når vi har noget stående ude (kørestolen fx), kommer alle vildkattene og lægger sig der. Så læg gamle lagner ell. lign. over sæderne på møblerne.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 15-03-05 18:46

Jeg mener i skal pakke det hele godt ind i plast og derefter lægge en pressenning over og binde den godt til så den ikke blæser af når vejret viser sig fra den side. De letvægspressenninger vi kan købe er ikke tætte nok til i kan have møbler under dem uden de får regn, men de er gode til at beskytte plasten så den ikke går i stykker.
Mvh. Nanahund.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-03-05 19:05

Hvis det bliver pakket for tæt ind i plastik, dannes kondens og det trækker fugt.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-03-05 19:06

Hvis det bliver pakket for tæt ind i plastik, dannes kondens og det trækker fugt.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 200 point
Dato : 16-03-05 08:25

Hvis pavillonen der bliver sat op på terassen kan holder regnen ude og kan klare det danske vejr, så ville jeg bare sætte møblerne derud og dække dem med et gammelt lagen, tæppe eller lign. Hvis bare tingene står tørt og luftig kan de holde sig i årevis - men der må ikke komme regn til. Hvis I også vil sikre jer med pressenninger, så tror jeg I skal passe på at de ikke rører direkte ved møblerne da der altid vil danne sig lidt kondensvand på indersiden. Læg et eller andet imellem, f.eks. et tykt tæppe, et stykke pap - eller hvad i har. Måske flyttekasserne kan stilles så de løfter presseningen op over møblerne.
Mvh. Else

Godkendelse af svar
Fra : nicka

Dato : 16-03-05 08:47

Tak for de gode råd til alle, nu håber vi bare på godt vejr i påsken hvor ting skal ud og huset væltes

Mvh Nicka