/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Digital/analog
Fra : katfm
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 09-09-02 12:52

jeg har lige købt et gf 4 ti4400, der er digital ud og der følger en adapter med hvor der er digital/analog stik på.
Er der en forskel hvis man sætter digital (grafikkort) til analog skærm eller omvendt?

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 09-09-02 13:19

Hep,

Du skal bruge analog udgang til analog skærm og omvendt.

En analog skærm vil ikke kunne "forstå" et digitalt signal.

// Martin

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 09-09-02 14:07

det jeg ikke forstår er at der er en adapter med hvor der sider digital til/fra analog stik på

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 09-09-02 14:46

Hep,

Det er for at du kan bruge kortet med en digital skærm også.

Producenterne smider tit et stik med for at sørge for, at ligegyldigt hvilken skærm du har, kan du bruge deres produkt.

Jeg fik et lignende stik med til mit kort som jeg aldrig har brugt.

Håber det hjælper.

// Martin

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-02 14:52

Hej katfm!

Jeg mener det er fordi, at mangle ældre skærmkort kun har et indgangsstik, og til dem kan du få brug for adapteren, idet det så vil være muligt at bruge skærmen alligevel; men signalet vil blive omformet. Så brug kun adapteren hvis skærmkortet ikke har digitalt stik.

Du kan sikkert læse mere i manualen til hvikle situationer du skal bruge adapteren.

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : katfm

Dato : 10-09-02 10:40

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-09-02 14:59

Hej katfm!

Selv tak - jeg har selv for et par måneder siden fået et nyt skæmkort. Et ATI 8500 LE, til det fulgte også en adapter velnok lign. din og som man kan bruge til sekundær udgang.

Jeg har haft koblet 2 almindelige (analoge) skærme til kortet - hvilket virkede upåklageligt - er endv. smart at bruge, hvis man har mange åbne programmer. Så man har flere kombinationsmuligheder: 2 analoge eller 1 analog eller 1 digital eller en 1 analog og 1 digital samt at der også er andre udgange.

Jeg tror endvidere, at du bliver meget tilfreds med kortet!

Prøv endvidere at læse mere om G-Force 4 teknologien via: http://www.hardinfo.dk/tests/grafikkort/default.asp?ID=369

Mvh
Bjarne H