/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Påskefrokost
Fra : vaskemaskinen
Vist : 4084 gange
22 point
Dato : 14-03-05 19:37

Påsken nærmer sig, hvad server du til et veldækket påskefrokost bord ?

Kommentar
Fra : benselense

Dato : 14-03-05 20:33

Hej.
Jeg serverer forskellige slags sild m. tilbehør og denne tunmousse:
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=4723
Derefter: lun leverpostej m. tilbehør. Halve hårdkogte æg pyntet med fx. rejer.
evt. en grøntsagstærte.
Jeg slutter af med lidt forskellig ost med brød og kiks.
Få men gode ting.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 15-03-05 07:31

Til en rigtig, gammeldags påskefrokost hører også skiddenæg.
Kog nogle æg smilende (ca. 7-8 minutter alt efter størrelse). Pil dem og halver dem på den lange led. Beregn 2-3 halve æg pr. person.
Lav en god, opbagt sovs - lidt piskefløde i skader aldrig, og det feder ikke før i morgen. Smag til med salt og pebber og rør så en ordentlig skefuld fiskesennep i.
Hæld sovsen i et fad, der er låg til. Læg de halve æg ovenpå sovsen og læg hurtigt låget på, så sovsen ikke trækker skind.
Sæt lidt ekstra fiskesennep ind på bordet til dem, der kan lide det så stærkt, at tårerne triller. (uhm!)
Groft rugbrød og rødbeder til.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 02-09-06 01:22

Der SKAL serveres stort set det samme som til jul. Sild og snaps og æg og tomat og lidt pølse og lune retter som leverpostej og mørbrad bøffer. Flæske stegen kan fint skiftes ud med noget lammesteg.