/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken El-guitar er bedst ?
Fra : martinkh
Vist : 420 gange
40 point
Dato : 14-03-05 01:56

Hvilke af disse guitarer er bedst ?. Jeg står og skal vælge mellem disse:

Washburn X20
Cort M200
Peavey Raptor Plus EXP
Yamaha ERG121

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-05 08:52

Det ved du (altså hvilken du synes er fedest).

Mine kriterier er: Hvordan forliges jeg med gribebrædt.

Hvordan passer sound'en mig.

Hvor tung er den.

Idet alle guitarister er forskellige er det dig der ved, hvilken der passer dig bedst. At indkøbe guitar efter navn og andres mening, svarer til at lade andre købe sko til dig, og det gør man jo ikke, vel?

PS Jeg har prøvet helt fede guitarer, der hed Washburn & Yamaha. Har ikke spillet på Cort & Peavey. Spiller selv Kramer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-05 09:12

Iøvrigt kan der være styg forskel inden for de enkelte fabrikater.

En guitar behøver ikke være dyr for at være god.

Kenneth Hansen (Ken Hammer), spillede de første mange år på han relativt billige Ibanez guitar.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 40 point
Dato : 14-03-05 11:35

Alle fire spader er billig-versioner indenfor deres respektive mærke. Yamaha'en ligner den Bilka havde på bud! Netop den slags billig-spader er du nødt til at checke særdeles grundigt. Check omhyggeligt at halsen ikke er skæv eller vrider. Check at der ikke er bånd der flår dine fingre.

Køb straks et sæt ordentlige strenge og streng den om. De medleverede strenge er oftest noget skrammel. Med mindre dine ører er gode, bør du investere i en tuner. Intet lyder mere træls end ustemte guitarer.

Jeg ville umiddelbart vælge Washburn'en, men da jeg ikke har hørt dem er det kun udfra hjerte & udseende.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-05 11:45

Så lige du er sprit-ny bruger.

Almindelig kotume på kandu, er, at når man får et svar der passer en, accepterer man kommentar som svar ved at trykke på "accepter kommentar som svar" over det indlæg der passer en bedst.

Er der ikke faldet noget der kan bruges på du selv lægge et indlæg med eventuel yderligere oplysninger, ellers er det ikke nemt at pejle sig til en perfekt svar.

Godkendelse af svar
Fra : martinkh

Dato : 15-03-05 01:14

Tak for svaret 3773.