/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
TDC er nogle fjolser.
Fra : vibbe
Vist : 740 gange
50 point
Dato : 29-06-01 11:27

Hej alle sammen

Jeg er godt sur i skrællen, nu har jeg langt om længe fået min ADSL forbindelse (Pro@ccess) af TDC, som er de eneste på nuværende tidspunkt som kan levere i mit område.
Jeg har sluttet alt til og det virker fint, nu finder jeg så ud af at TDC har konfigureret routeren til kun 5 porte, og det har jeg fandme ikke bedt dem om, så jeg ringede derind og fik afvide det ville koste mig 1000,- kr at få åbnet alle portene. Denne process ville max tage dem 2 minutter, det er noget af en timeløn.

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor de har lukket portene af, hvis det er pga. sikkerhed, så ville jeg alligevel aldrig stole på en firewall man kan konfigurere udefra.

Er der nogen som ved om det er muligt selv at fjerne disse port låse? For jeg hader og give teledanmark penge for noget jeg mener burde være ordnet på forhånd, de er simpelthen de største narhoveder jeg nogensinde har hørt om, og jeg glæder mig helt vildt til jeg kan skifte teleselskab.

Der er lige lavet en undersøgelse som siger at 53% af danmarks befolkning vil skifte teleselskab så snart muligheden er der, så jeg er åbentbart ikke den eneste der synes de er nogle fjolser, og det værste er, de gør ikke en skid ved det.

Nu fik jeg luft, det var da altid noget.

Vibbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 10:47

> Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor de har lukket portene af, hvis det er
> pga. sikkerhed, så ville jeg alligevel aldrig stole på en firewall man
> kan konfigurere udefra.

Jeg forstår du er vred, men er det ikke en af de ting man skal vælge når man
bestiller Pro@ccess'en?

Når jeg læser produktbeskrivelsen, lyder det faktisk som om at sådan er
det bare:

http://www.teledanmark.dk/erhverv/produkter/internet/access/proaccess/proaccessadsl/5.htm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 10:58

"vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> writes:

> Jeg har sluttet alt til og det virker fint, nu finder jeg så ud af at
> TDC har konfigureret routeren til kun 5 porte, og det har jeg fandme
> ikke bedt dem om, så jeg ringede derind og fik afvide det ville koste
> mig 1000,- kr at få åbnet alle portene. Denne process ville max tage dem
> 2 minutter, det er noget af en timeløn.

Sådan er vilkårene for Pro@ccess. Vælg et andet produkt, hvis dine behov
er til det.

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 11:00

Hejsa

"vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> wrote in message
news:KQX_6.386$DJ5.42907@news010.worldonline.dk...
> Nu fik jeg luft, det var da altid noget.

Ja det er jo dejligt, men hvad er grunden til at du netop har valgt
Pro@ccess, det er jo det eneste produkt hvor portene er lukket, og det havde
du vel sat dig ind i inden du bestilte det?

Mvh Hauge

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 11:22

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote in message
news:9hhqjq.r4.1@CUThrcnet.dk...
> Ja det er jo dejligt, men hvad er grunden til at du netop har valgt
> Pro@ccess, det er jo det eneste produkt hvor portene er lukket, og det
havde
> du vel sat dig ind i inden du bestilte det?

Dette er ikke specielt rettet på Vibbe,
men der er nogle folk, der mener det ikke er nødvendigt at læse alle de
"skide papirer der bare fylder i kassen."

Så må man jo betale prisen.

Til alle dem, der har det sådan:
Det kan være en rigtig god idé at læse kontrakten _før_ man indgår en
aftale,
så bliver man ikke så let overrasket

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 11:24

vibbe wrote:

>Der er lige lavet en undersøgelse som siger at 53% af danmarks
>befolkning vil skifte teleselskab så snart muligheden er der

Ja, og der findes en anden undersøgelse der siger at 89% af alle
undersøgeler der citeres på internettet er pure opspind.

--
Mvh, Christian
My e-mail address will stop working after a while.
Visit www.sneakemail.com to learn more and use Google to
find my current SneakEmail-address.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 12:35

"vibbe" skrev ...
[SNIP om ProAccess ADSL]
> Der er lige lavet en undersøgelse som siger at 53% af danmarks
> befolkning vil skifte teleselskab så snart muligheden er der, så jeg er
> åbentbart ikke den eneste der synes de er nogle fjolser, og det værste
> er, de gør ikke en skid ved det.

Mon det er den undersøgelse fra Greens, der siger, at ca. 53 pct. af
*mobil*brugerne mellem *18 og 29 år* finder det *mere sandsynligt*, at de
vil skifte selskab, når de samtidig kan beholde nummeret?

http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/index.php?ids[]=30818

I så fald har du i det mindste citeret procenttallet rigtigt...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 13:42

Isang tao pinangalanan vibbe nagsulat :

>Hej alle sammen
>
>Jeg er godt sur i skrællen,

Hvorfor det?
Du kunne jo bare have læst betingelserne for dit abonnement.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 13:57

Den Fri, 29 Jun 2001 09:26:58 GMT, skrev "vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> :

>Er der nogen som ved om det er muligt selv at fjerne disse port låse?

Det må man ikke for TDC, men der findes en del information om Pro@ccess
ADSL på http://proaccess.jth.net

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 15:29

Gregers Petersen <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hhkt3$c9t$1@news.inet.tele.dk...
> "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote in message
> news:9hhqjq.r4.1@CUThrcnet.dk...
> > Ja det er jo dejligt, men hvad er grunden til at du netop har valgt
> > Pro@ccess, det er jo det eneste produkt hvor portene er lukket, og det
> havde
> > du vel sat dig ind i inden du bestilte det?
>
> Dette er ikke specielt rettet på Vibbe,
> men der er nogle folk, der mener det ikke er nødvendigt at læse alle de
> "skide papirer der bare fylder i kassen."
>
> Så må man jo betale prisen.
>
> Til alle dem, der har det sådan:
> Det kan være en rigtig god idé at læse kontrakten _før_ man indgår en
> aftale,

Vi er jo nogle stykker der Ikke har ledigt kobber og derfor ikke har
mulighed ADSL hos andre end TDC.
Vil man f.eks have 512/512 er den eneste løsning pt. Pro@ccess, her er det
ret trist at skulle betale 950,- for routerændringer man kunne undgå hos
konkurrenterne..
TDC kunne f.eks åbne for routerconfig for dem der har behov, og så tage
betaling for upload af default config hvis brugeren fejler imo.

/Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 16:51

"kim" <kb999@ofir.dk> wrote in message
news:9hi3be$t5j$1@news.inet.tele.dk...
[SNIP]

Jeg kommenterede intet produkt, blot at man ikke kan komme bagefter og klage
over en kontrakt man selv har indgået.

"Jeg har sluttet alt til og det virker fint, nu finder jeg så ud af at
TDC har konfigureret routeren til kun 5 porte"

Bemærk vendingen: "...og nu finder jeg ud af..."

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Kommentar
Fra : vibbe

Dato : 29-06-01 20:24

Hej Gregers

Jeg skal lige sige, at jeg havde netexpress før, og var træt af at jeg ikke havde en statisk IP adresse, så jeg ringede til TDC og spurgte hvilke muligheder jeg havde for at få dette, de sagde den eneste mulighed var pro@ccess, og derved lukkede vi handlen gennem telefonen, der var ingen som fik fortalt mig, at man lukkede portene.

Det undre mig lidt, at i radion forleden dag sagde de, at 53% ville skifte teleselskab, og dette var hovedsagelig unge mennesker, hvor imod de ældre mennesker (udgør ca. de sidste 47%) var ligeglade med hvem de havde. Så er det jo meget sjovt at se, at 99% af alle indlæg som er kommet i denne debat er teledanmark elskere, så enten er alle her i usenet ældre (>60), eller også arbejder de hos teledanmark. Det var måske et dårligt forum at skrive dette indlæg til.

Tak Kim du er åbenbart den eneste her som kender til problemet.

Vibbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 19:37

"vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> wrote in message
news:xI3%6.740$c63.60061@news000.worldonline.dk...
>. Så er det jo meget sjovt at se, at 99% af alle indlæg som er
> kommet i denne debat er teledanmark elskere, så enten er alle her i
> usenet ældre (>60), eller også arbejder de hos teledanmark. Det var
> måske et dårligt forum at skrive dette indlæg til.
>
> Tak Kim du er åbenbart den eneste her som kender til problemet.
>
Alle kender til problemet da det har været gennemdiskuteret den ene gang
efter den anden, at du køber et produkt uden at sætte ind i
specifikationerne kan da på ingen måde værre TDC's problem. Hvis du læser
bare lidt i denne gruppe vil du opdage at den absolut ikke er fuld af "tele
danmark elskere", faktisk skal man værre ualmindelig uinteligent for at
komme med en sådan påstand.

Mvh

Tim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 20:17

On Fri, 29 Jun 2001 18:24:21 GMT, "vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> wrote:

>Hej Gregers
>
>Jeg skal lige sige, at jeg havde netexpress før, og var træt af at jeg
>ikke havde en statisk IP adresse, så jeg ringede til TDC og spurgte
>hvilke muligheder jeg havde for at få dette, de sagde den eneste
>mulighed var pro@ccess, og derved lukkede vi handlen gennem telefonen,
>der var ingen som fik fortalt mig, at man lukkede portene.
>
>Det undre mig lidt, at i radion forleden dag sagde de, at 53% ville
>skifte teleselskab, og dette var hovedsagelig unge mennesker, hvor imod
>de ældre mennesker (udgør ca. de sidste 47%) var ligeglade med hvem de
>havde. Så er det jo meget sjovt at se, at 99% af alle indlæg som er
>kommet i denne debat er teledanmark elskere, så enten er alle her i
>usenet ældre (>60), eller også arbejder de hos teledanmark. Det var
>måske et dårligt forum at skrive dette indlæg til.

Næ, jeg synes da tværtimod at det er en oplagt gruppe at skrive i -
når man nu har haft de problemer som du har.

Men sådan som jeg forstår de forrige indlæg i denne tråd så, er det
sådan at en router til Proaccess leveres med visse lukkede porte og at
den information, var tilgængelig på forhånd. Enten på www eller i
brochuremateriale.

Så hvis det er tilfældet har du rekvireret et abonnement, uden helt at
være klar over betingelserne og det er, selvfølgelig noget trælst
noget men, derfor ser jeg ingen grund til at lange ud efter
hovedparten af skribenterne herinde som du gør.

Det er vel ikke vores skyld at du måske, ikke helt har sat dig ind i
betingelserne for din type netadgang.

>Tak Kim du er åbenbart den eneste her som kender til problemet.

Well, jeg læste tidligere i tråden at det skulle koste omkring 1000.-
at lukke alle routerportene op. En opgave der angiveligt skulle kunne
løses på små to minutter.

Hvorvidt det er korrekt skal jeg ikke kunne sige men, jeg synes det
lyder som lidt af en overpris for en så tilsyneladende simpel opgave.

Hvorfor er det mon sådan?

--
- Andreas

"Never drive faster than your Angels can fly"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 21:10

"vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> wrote in message
news:xI3%6.740$c63.60061@news000.worldonline.dk...
> Hej Gregers

Hej Vibbe.

> Jeg skal lige sige, at jeg havde netexpress før, og var træt af at jeg
> ikke havde en statisk IP adresse, så jeg ringede til TDC og spurgte
> hvilke muligheder jeg havde for at få dette, de sagde den eneste
> mulighed var pro@ccess, og derved lukkede vi handlen gennem telefonen,
> der var ingen som fik fortalt mig, at man lukkede portene.

Jeg kan godt forstå at du er træt af at din routers porte er lukkede.
Men jeg kan ikke se at det skulle være TeleDanmark erhverv, der
er nogle slyngler. Der findes jo også alternativer til TDC's basis-
konfiguration, såsom køb af egen router el. åbning af portene.

> Så er det jo meget sjovt at se, at 99% af alle indlæg som er
> kommet i denne debat er teledanmark elskere, så enten er alle her i
> usenet ældre (>60), eller også arbejder de hos teledanmark. Det var
> måske et dårligt forum at skrive dette indlæg til.

Hvis du kigger på linket i min sig. vil du se at jeg er langt under de
treds,
og at jeg ikke arbejder hos TDC

> Tak Kim du er åbenbart den eneste her som kender til problemet.

Vi kender alle til problemet, du har bare været så uheldig/naiv
at købe et produkt du åbenbart ikke havde sat dig nok ind i.

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Kommentar
Fra : vibbe

Dato : 29-06-01 23:14

Jeg trækker hermed mine ord i mig igen. Og ja jeg kunne bare være gået ind og læst specifikationen, det faldt mig bare overhovedet ikke ind, eftersom jeg havde netexpress, og var ganske tilfreds, så jeg regnede stærkt med det var nødagtigt det samme med pro@ccess, bortset fra en statisk IP.

Jeg var små naiv, og af skade bliver man klog. Så nu vil jeg betale de 1000,- for at få åbnet samtlige porte, for TDC har trods alt det sidste ord.

Tak for en god sludder for en sladder.

Vibbe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 22:15

"vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> wrote in message
news:Rb6%6.789$c63.66855@news000.worldonline.dk...
> Tak for en god sludder for en sladder.

I lige måde.

--
MvH

Gregers Petersen
http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 22:30

Gregers Petersen <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hi85l$g0s$1@news.inet.tele.dk...
> "kim" <kb999@ofir.dk> wrote in message
> news:9hi3be$t5j$1@news.inet.tele.dk...
> [SNIP]
>
> Jeg kommenterede intet produkt, blot at man ikke kan komme bagefter og
klage
> over en kontrakt man selv har indgået.
>
> "Jeg har sluttet alt til og det virker fint, nu finder jeg så ud af at
> TDC har konfigureret routeren til kun 5 porte"
>
> Bemærk vendingen: "...og nu finder jeg ud af..."

Jeg forstår godt hvad du mener og er fsv enig:)

Men hvis man har brug for en forbindelse på 512/512 har man ikke andre
muligheder end Pro@.
Jeg benyttede chancen til at vise min undren over enten: at TDC ikke
tilbyder 512/512 i deres Netexpress løsning - eller, at de ikke åbner
muligheden for egen config af router på Pro@

/Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-01 22:34

"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse
news:nikpjt8r611btpnvm2cq9h5md4qupf63g3@4ax.com...
> Hvorvidt det er korrekt skal jeg ikke kunne sige men, jeg synes det
> lyder som lidt af en overpris for en så tilsyneladende simpel opgave.
> Hvorfor er det mon sådan?

Nøgleordet her er tilsyneladende.
Der er en stor bagvedliggende administration der bl.a. sikrer at kunden får
den rette opsætning igen såfremt routeren dør og skal skiftes

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 13:20

On Fri, 29 Jun 2001 23:34:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse
>news:nikpjt8r611btpnvm2cq9h5md4qupf63g3@4ax.com...

<.....>

>Nøgleordet her er tilsyneladende.
>Der er en stor bagvedliggende administration der bl.a. sikrer at kunden får
>den rette opsætning igen såfremt routeren dør og skal skiftes
Øehh, drejer det sig ikke "bare" om at en given kunde skal have
tilsendt en ny router, konfigureret nøjagtigt som den gamle?

Eller er der noget jeg helt har misforstået?

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 13:29

"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse
news:u8grjt8frv7rpeg5qs52fbpfgnglo8lml9@4ax.com...
> >Der er en stor bagvedliggende administration der bl.a. sikrer at kunden
får
> >den rette opsætning igen såfremt routeren dør og skal skiftes
> Øehh, drejer det sig ikke "bare" om at en given kunde skal have
> tilsendt en ny router, konfigureret nøjagtigt som den gamle?

Jo, men derfor skal det også registreres hvad en given kunde har af
opsætning.
Administration er ikke billig

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 22:12

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> wrote:

>
>"vibbe" <vibbe.news@kandu.dk> wrote in message
>news:xI3%6.740$c63.60061@news000.worldonline.dk...
>> Tak Kim du er åbenbart den eneste her som kender til problemet.
>>
>Alle kender til problemet da det har været gennemdiskuteret den ene gang
>efter den anden,

"Alle"? Den TDC-sælger der solgte produktet vidste det åbenbart
ikke. At den ekstremt lille brøkdel af de danske Internetbrugere
der læser med her kender problemet, betyder faktisk ikke at
"alle" kender det.

Jeg ved ikke om det stadig er lige slemt, men da jeg købte min
Pro@ccess i efteråret anede sælgerne stort set ikke noget som
helst om detaljerne i det produkt de solgte. Så er det meget
forlangt at køberne skal have styr på alle detaljerne.

>at du køber et produkt uden at sætte ind i
>specifikationerne kan da på ingen måde værre TDC's problem.

Hvis TDC sælger Pro@ccess til en kunde som "NetExpress + fast
IP", hvilket lader til at være tilfældet her, så er det netop
TDC's problem at deres sælgere misinformerer.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-07-01 18:44

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
news:9hkgkm$t98$1@news.inet.tele.dk...
> > >Der er en stor bagvedliggende administration der bl.a. sikrer at kunden
> får
> > >den rette opsætning igen såfremt routeren dør og skal skiftes
> > Øehh, drejer det sig ikke "bare" om at en given kunde skal have
> > tilsendt en ny router, konfigureret nøjagtigt som den gamle?
>
> Jo, men derfor skal det også registreres hvad en given kunde har af
> opsætning.

Skal man ligefrem have tilsendt en ny router? Hvad bruger TDC så deres
reservation af Telnet-porten til?

--
Jimmy Nielsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-07-01 20:15

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> skrev i en meddelelse
news:9hnnh2$7e5$1@news.inet.tele.dk...
> > Jo, men derfor skal det også registreres hvad en given kunde har af
> > opsætning.
> Skal man ligefrem have tilsendt en ny router? Hvad bruger TDC så deres
> reservation af Telnet-porten til?

Nej, men _hvis_ man skal have en ny router på et tidspunkt pga defekt, skal
kundens opsætning kendes

--
Martin Højriis Kristensen
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-07-01 07:32

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
news:9hnsqj$2ce$1@news.inet.tele.dk...
> > > Jo, men derfor skal det også registreres hvad en given kunde har af
> > > opsætning.
> > Skal man ligefrem have tilsendt en ny router? Hvad bruger TDC så deres
> > reservation af Telnet-porten til?
>
> Nej, men _hvis_ man skal have en ny router på et tidspunkt pga defekt,
skal
> kundens opsætning kendes

Ja, selvfølgelig. jeg overså det med at routeren var død og troede der var
tale om en almindelig omkonfigurering. Doh.

--
Jimmy Nielsen

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 50 point
Dato : 18-07-01 13:01
Kommentar
Fra : DanDK

Dato : 26-10-01 00:50

Selvom det nu er besvaret er det jo interessant med nogle meninger alligevel... (hvs nogen ser det... :)

Hvad med at smide routeren i skabet og sætte en anden router ind i stedet?

Nu ved jeg ikke om løsningen som I (TDC kunder) har købt er den samme som jeg har fået leveret hos en af de afdelinger jeg har fået leveret Pro@ccess ADSL til. Der blev leveret en SpeedStream router med et 'WAN' ethernet interface og et LAN ethernet interface. Jeg puttede routeren i skabet og smed en strpped down W2K maskine på og lavede VPN med den.
Intet trafik går ud direkte fra denne maskine og intet trafik accepteres - undtagen til den VPN server der sidder i den anden ende.
Det jeg vil sige er at, hvis det er samme løsning I har, så er det måske smartere at få fat i en Eth-Eth router og bruge den i stedet...?
Jeg ved at MicroLAN har noget der måske kan bruges - jeg har lige bestilt sådan en boks for at se hvad det er for noget...

/Dan

http://www.microlan.dk/detaljer.asp?varenr=DI%2D701

http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=257

PS: Jeg selv bruger WOL og bestilte den linie idet alle telefoner var opsagt efter jeg overtog et nyt hus. Derefter gravede TDC hele vejen op for at levere telefon til mig... 8o)))