/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern kan ikke ses
Fra : vaskemaskinen
Vist : 404 gange
20 point
Dato : 12-03-05 21:29

Min Pcer kan pludselig ikke se min eksterne hardisk,og heller ikke ved at sætte den til en anden maskine kan man finde den, hvad pokker er der mon sket og hvad kan jeg gøre. Gode råd udbedes .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-05 21:39

Sparsomme oplysninger giver sparsomme svar!
Måske er detaljerne i spørgsmålet blevet vasket af i "vaskemaskinen" ???

Hvis det er en USB tilsluttet harddisk der får strømmen fra USB stikket, så kan det være en overbelastet USB port.

Er der noget synligt lys eller andre indikeringer på din harddisk?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-05 21:41

Har du haft åbnet for den kasse hvor harddisken er monteret, og checket om alle forbindelser sidder hvor de skal?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 13-03-05 01:06

Har du set i diskhåndteringen? kan den ses der ?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 13-03-05 09:31

det har jeg også prøvet flere gange med min externe det er ligesom når den har været brugt i lang tid så kan comp ikke finde den og det er ligemeget om den kører usb eller firewire jeg har så gjort det at jeg har sat den til mit kontrollerkort flyttet det data jeg ville gemme og har lavet en expres formatering så kører den igen.
det kan jo være svært hvis du ikke har mere plads på andre hd

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 13-03-05 10:59

Er der strøm til di HD-box
Kan du høre at HD starter op
Er der noget som lyser i din HD-box
Sker der noget på skærmen når du trækker USB-stikkeud og sætter det i igen.
Har du en grøn pil nede ved uret
Er det win 98/ME/2000/XP

Godkendelse af svar
Fra : vaskemaskinen

Dato : 13-03-05 22:55

Tak for svaret emesen.