/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
lokalt netværk
Fra : japi
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 12-03-05 18:28

er der mon nogen der på en simpel måde der kan forklare hvordan man opretter et lokalt netværk med et krydskabel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-03-05 18:44

I hjælp > netværk >er der en fin vejledning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-05 18:50

Du har mulighed før nogen kommer med en kommentar at slette dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/dk/spg/62476

Så får du dine point retur

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-05 19:38

Du kan også nå at slette dette

http://www.kandu.dk/dk/spg/62473

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 12-03-05 19:45

Når du placerer dette spørgsmål i kategorien 'Fritidssejlads', så går jeg udfra at dit 'lokalt netværk' skal bruges til fiskeri, og så må det anbefales at bruge andet end et krydskabel - jeg tror faktisk det er billigere at købe nettet færdiglavet...

Ellers kan Emmesens råd stærkt anbefales - der plejer ikke at være så mange faldgruber.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 12-03-05 21:29

Her finder du gode artikler om emnet. http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm
Men ellers skal du bruge 2 PC med netkort hvor du forbinder krydskabelet direkte fra netkort til netkort.
For at opnå forbindelse skal du installere protokoller hvor jeg til lokalnetværk anbefler NWLink Netbios (IPX/SPX)
Derudover skal du aktivere fil og mappe deling med netværksguiden.

Godkendelse af svar
Fra : japi

Dato : 14-03-05 05:41

Tak for svaret BjarneD.