/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Suzuki street magic "Strator udmåling"
Fra : edison
Vist : 1842 gange
200 point
Dato : 12-03-05 18:24

G´Dag
Et lille spørgsmål, Er der nogen af je der ved hvordan man udmåler strator på en suzuki streeet magic. Jeg har diagram mm. men kan ikke få tændning på maskinen. CDI er ok, testet på anden maskine. Har prøvet at måle på ledninger fra strator men synes ikke at få meget udslag, ville være glad for et tip.

mvh
johnny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 19:41

hej johnny
hvis du skynder dig at slette dit første spørgsmål, så får du pointene til rådighed i dette spørgsmål i stedet
--------------------------------
Bare tag det roligt
når kandu´s knallertexpert kommer på banen, så får du hjælp
((((((pallebhansen)))))) hvor er du ????

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-03-05 22:47

Så, så der er nu andre end mig der ved lidt om statorer.
Det er nærmest umulige at udmåle en stator, og kræver testbænke.
Men, du skal være sikker på, at der er strøm på batteriet(Sæt en lader på), og at batteriklemmerne er spændt ordentligt.
At sikringer er målt til at være ok (Helst måle på ledningerne der går til sikringsholderen, da den også kan være defekt)
Multistik er trykket ordentligt sammen.
Tændingslåsen er ok, nøglen drejet.
At bremsehåndtag er holdt inde, og at deres kontakter virker (Så skal bremselys også lyse.)
At tændrøret er aftaget og dets gevind har god kontakt med stel (Sæt evnt. et startkabel om gevind og anden ende til minuspol)
Afbryderknappen ikke står i sluktilstand (Fjern evnt. den ene ledning til den)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-03-05 22:50

Fjern stadig det andet spørgsmål
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 22:58

Palle -> den unge edison er sikkert på lørdagsbytur, der har ikke været en lyd hele aftenen.
Godt gået
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : martin294

Dato : 24-04-05 21:03

Hej Edison.
Du skriver at du har et ledningsdiagram til en street magic, vil du maile det til mig.
Jeg kan ikke få tænding på min street magic.
skovbak@os.dk
MVH
Martin