/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Ip telefon opstart??
Fra : palle22
Vist : 725 gange
100 point
Dato : 12-03-05 14:56

Hej.
Jeg er efterhånden træt af at betale så meget i abbonement på min fastnet telefon. Derfor vil jeg i gang med IP telefoni. Vi er to i lejligheden, der skal dele den. Vi har en PC hver, som går gennem en switch på internettet.
Vi vil gerne kunne ringes op af fastnet telefoner, og kunne ringe til dem også. Hvad skal vi have fat i af hardware? Mikrofon/høretelefoner eller en ip telefon? Vi vil gerne kunne tage telefonen på hvert vores værelse. Hvilket firma kan I anbefale som udbyder?

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 12-03-05 15:00

Hej..

http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere

Jeg bruger selv telsome som udbyder, og det virker ok.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-03-05 15:05

cool, det var så udbyderen der kom på plads :)

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 12-03-05 15:16

Hej..
Udstyret er måske en adaptor, hvis du vil bruge din almendlige telefon... http://www.telsome.dk/products.php?subcat=2
IP Telefoner er ikke så godt med iforhold til at bruge en (adaptor og så din alm telefon) der har sikkert ikke været så stort et marked for IP telefoner endnu.
Jeg bruger selv en Zyxel ip-telefon men er ikke imponeret af de ting den kan... så jeg ville nok selv vælge adaptor.

http://www.zyxel.dk/Produkter.32+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPTEzJmNIYXNoPTA4NWJjMjdlOTM_.0.html

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-03-05 15:20

Man kan ikke vælge bare at tage telefonen med pc'en? Den står alligevel altid tændt når jeg er hjemme. Og så slipper jeg for at smide en masse penge i enten en adaptor eller en telefon :)

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 12-03-05 15:36

Hej..

Jo det kan du... men for mig er det ligesom nemmere med en telefon når man skal ringe eller nogen ringer til en..... at man ikke skal have Mikrofon/høretelefoner på og sådan.... der er heller ikke samme mulighed for at være virus ramt...

men du kan jo eks. også bruge Skype www.skype.dk hvis du kun vil bruge pc... eller læs lidt på mit første link..

Accepteret svar
Fra : Monzzz

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-05 15:37
Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 12-03-05 15:47

Tak for svaret Mon.