/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Handicap bil.
Fra : keno
Vist : 449 gange
250 point
Dato : 12-03-05 12:14

Hej til alle på Kandu.
Jeg vil høre om hvis jeg skulle søge om en handicap bil hvormeget giver ens kommune og betaler kommunen så hvad bilen koster og skal jeg så afdrage af ved kommunen eller betaler kommunen et beløb og jeg selv skal stå med resten.
Jeg mener jo med det at hvis kommunen betaler hele bilen var det letter at de tog et afdrag hver måned af ens pension.Hilsen keno

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 12-03-05 12:27

Det bedste var nok at tale med din kommune om det, du har nok en beskikket sagsbehandler.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-05 12:32

Du kan læse om reglerne her

http://www.handiinfo.dk/vejledning_stoette_til_bil.shtml

Men ret henvendelse til din sagsbehandler, som vil kunne vejlede dig videre i systemet.

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 260 point
Dato : 12-03-05 12:33
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 12:46

Problemet er bare, at man helst selv skal sætte sig ind i tingene, for at kunne fortælle sagsbehandleren, hvilke muligheder der er.
(Taler af erfaring)
Nu ved jeg jo ikke, hvad du fejler og om du får pension.
(Og det rager heller ikke mig)
Jeg ved, at der er mulighed for at få et rentefrit lån, alt efter hvad man fejler, for at gøre sig berettiget til et sådant.
Så mit råd er : Du skal søge råd hos en eller anden forening.
Gigtforeningen f.eks. hvis det er den du har kontakt med.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-05 13:20

Hvis du vil vide noget om lovgrundlaget kan jeg kun anbefale, at du går ind på www.retsinfo.dk og laver en søgning på handicapbil. (Linkene forældes derfor vil jeg ikke give dig et)
Denne skrivelse fortæller om gældende regler i henhold til Serviceloven: SKR nr 9715 af 03/01/2005

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 13-03-05 09:36

Tak for svaret det kunne jeg lige bruge jakjoe.Hilsen keno.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-03-05 09:39

Tak skal du ha´
Håber du får god hjælp til det videre forløb.

mvh
jakjoe