/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Opløsning kun 640, 480 ?
Fra : Andrewz
Vist : 382 gange
48 point
Dato : 11-03-05 18:20

Hej ,

Jeg har lige fået installeret min Ati driver 9600 , til min mandrake 10.1 maskine.
Men efter jeg har opsat det hele, og skrevet XF86Config-4 , kan den kun køre med
en opløsning på 640 , 480 . Normalt køre jeg med en opløsning på 1152, 1024 ?
Hvad kan der være galt ?

Hilsen Andrewz

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-05 21:17

Det er fordi dit skærmkortdriver / skærmdriver ikke er lagt ind eller ikke passer.
Har Linux selv fundet skærmkortet og fortalt hvad det er for et.
Er det en alm. skærm eller en flad.

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 12-03-05 12:56

Hej Andrewz

Jeg har lige et par spørgsmål du er nød til at besvare!

Hvilke vejledning brugte du da du installerede din driver? Jeg kan se på denne vejledning at dit grafikkort er kompatibelt med driveren, hvis du har brugt vejledningen her: http://www.linux-gamers.net/modules/wfsection/article.php?articleid=22

Dit grafik kort vil også være kompatibelt med nyere driver (hvis der da er kommet sådan en!
hvilken version er din driver?

hvilken kerne bruger du?

Har du husket at installere kernel-source?

Hvad står der når su skriver lsmod i konsolen (root)?

Hvad siger kommandoen "cat /etc/modprobe.preload"?

Kan du ikke gå ind: Menuen --> System --> Konfiguration --> Konfigurer din maskine --> Maskinel --> skærmopløsning. Her burde du kunne konfigurere skærmen.

med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : totautaber

Dato : 15-06-05 11:49

i XF86Config-4 er det vigtigt du definere de rigtige indstillinger til skærmen (horizontal etc)
samt at du skriver hvilken driver den skal bruge (Driver   "ati")