/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
flytte mp3
Fra : japi
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 10-03-05 20:26

jeg har købt et krydset netkabel.
og vil nu flytte musik fra den ene pc til den anden hvad gør jeg nu
ps: jeg er meget på herrens mark absolut nybegynder i denne verden

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 10-03-05 20:30

Har du en netværks switch ??? Ellers skal du bruge sådan en..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-03-05 20:33

Det kan du ikke med et krydset kabel, du skal bruge et link-kabel, eller dele filer gennem en router/hub/switch
Hvorfor ikke bare bruge en USB-pen eller et camera med et hukommelseskort?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-03-05 21:17

Det kan man da godt - der skal være virtuelt privat netværk på begge PC'er, TCP/IP protokol og så skal de ellers have hver sin faste ip, f.eks. 192.168.0.101 hhv. 192.168.0.102

Og det skal netop være krydset når man direkte forbinder 2 PC'er på denne måde.

Det var det jeg gjorde før jeg fik mig en router, og internettet var via modem - så detaljerne fortaber sig lidt i tågerne....

mvh berpox

Kommentar
Fra : steno

Dato : 11-03-05 02:32

du kan sagtens få det direkte gennem, hvis du har en switch eller lignende skal du bruge et LIGE kabel og skal du køre Direkte forbindelse skal du bruge et krydset kabel og selfølgelig et netværkskort i hver;)
men alt efter hvilket styresystem du bruger kan det let være en simpel opsætning i systemet der hænger,
og jeg ved hva jeg snakker om når vi snakker netværk, da jeg begyndte at rode med netværker, slog jeg rekord i længden af et diskussions spørgsmål på eksperten.dk og det går tilbage fra dengang deres side var seriøs, og jeg fik mange historier om ip adresser og den slags men mit netværk kom kun til at virke dårligere og dårlige, altså generalt set, dengang brugte jeg modemforbindelse, og også det blev ødelagt, og tilsidst fandt jeg ud af at det var fordi at spaden der havde solgt mig det havde givet mig et lige kabel på trods af jeg havde fortalt hva det sku bruges til,
men da jeg fik et rigtigt kabel virkede det næsten med det samme jeg skulle selfølgelig lige rette alle indstillingerne og det,men efter de mange år kan man ikke undgå at ha en del erfaring især ikke når man er den eneste i familien og vennekreds der kan finde ud af det,og ja det lyder måske som om jeg bare skal sidde her og blære mig men det er nu ikke meningen bag dette, jeg vil bare slå fast at jeg har ret, for jeg kan se at der lidt uenigheder, men jeg må for første gang her på kandu blive nødt til at sige palle imod, heh. men efter min mening virker netværk bedst under Win XP, eller tidligere udgaver, dog kun i Pro udgaver,
men hvis du fortæller mig hvilket styresystem du bruger og hva du sådan ellers har lavet med pcen efter du har tilsluttet enhederne??? men kablet er ikke dit problem og det ligger fast, jo så sku det da lige være hvis det var defekt, og det kan jo ske

Kommentar
Fra : steno

Dato : 11-03-05 02:36

og lige en ting til, er der lys i netværkskortet ?

Kommentar
Fra : japi

Dato : 11-03-05 09:24

svar til steno,mit styresystem xp i begge pcer og jeg har ikkelavet noget ved pcen udovre at sætte stikket i til mit internet for jeg har ikke en skid forstand på det derfor denne henvendelse
hilsen japi

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-05 14:24

ok det er et plus, så er der større chance for det let kommer til at virke, men du må lige tjekke om der er lys i dine kort,
elllers skal du ind i Kontrolpanel > Netværksforbindelser > og så ind i den menu der hedder Opret et hjemme eller mindre kontor netværk.
og læs guiden nøje igennem, når du har gjort det kan du lige tjekke om din Delte Dokumenter mappe i Denne Computer står med en hånd under sig, for det bør den ha ellers er den ikke delt, det er altid den første mappe der bliver delt, men tilbage til Netværksforbindelser, du skal højre klik på den der hedder LAN-forbindelse, og i egenskaber, for du skal ha oprettet en IPX Protocol, men jeg snakker og snakker, og vi må jo lige følge det igennem lidt af gangen, har du en LAN forbindelse??, det får man hvis man fx har en bredbånds forbindelse, men jeg brugte det også på min med direkte kabel, så hvis du ikke har en LAN forbindelse eller en forbindelse der kan styre det skal en sådan en oprettes, og tildeles dens opgave...

Kommentar
Fra : japi

Dato : 12-03-05 09:01

hvordan ser man om der er lys i netværkskortet og jeg har en lan-forbindelse

Godkendelse af svar
Fra : japi

Dato : 13-03-05 06:58

Tak for svaret steno.
men jeg blev ikke klar ovre hvad du mente med lys i kortet
hilsen japi

Kommentar
Fra : steno

Dato : 13-03-05 19:06

det eneste jeg mente om der var lys i kortet er at bag på din pc, så plejer der at sidde nogle dioder på netværkkortet som kan lyse forskellige farver, og den lyser grøn hvis det fungerer, og hvis det ikke virker på den ene eller anden måde lyser den gul eller rødt. men hvis du har fået det til at fungere nu burde der hvis der er en diode lyse grønt, men håber du får glæde af det, for det er en dejlig ting at ha når man har flere pcer i huset.
VH Steen