/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
makaroni
Fra : karin42
Vist : 987 gange
50 point
Dato : 09-03-05 20:25

hvem kender en dessert der hedder makaronibudding ?
det er sikkert en " krigsret " vi fik den som børn derhjemme . Det er opskriften jeg mangler ! venlig hilsen karin.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 09-03-05 20:33

Kan dette bruges (http://helenas-web.nu/Recept/Kottratter/Makaronipudding.htm)

Makaronipudding
Antal/Portioner

4 portioner

ved 200°

30-40 min

Ingredienser:

4 dl okokta u-makaroner

150 gr rökt skinka, kassler eller lättkorv

1 purjolök

3 ägg

4 dl lättmjölk

1 tsk salt

svartpeppar

Gör så här:
Koka makaronerna enligt paketet.
Spola dem i kallt vatten.
Tärna köttet och skiva purjolöken.
Varva detta med makaronerna i en ugnssäker form.
Vispa ihop ägg, mjölk, salt och svartpeppar och häll över.
Gratinera i 200° i ca 30 – 40 minuter.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 10-03-05 07:47

Tak for svaret veffer
men det er en dessertbudding jeg mener - din opskrift er sikkert rigtig god , men det er ikke den .... der skal bla. hældes rød saftsovs over den, ligesom risalamande , og den kender du nok .
venlig hilsen karin.

Accepteret svar
Fra : krabat

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-05 16:10

ah, det er stivelsen i makaronien, der bruges til buddingen! Først var jeg rimelig overrasket over kombien, men det da logisk i krigstid. Og makaroni smager jo ikke af noget særligt i sig selv.

Hvis ikke du får et klart svar, vil jeg foreslå at prøve dig frem her:

Brug en makaroni af billigste kvalitet (højt glutenindhold)
kog den i mindre vand end normalt, indtil den er fuldstændig splattet og det hele er en tyk grød
sønderdel makaronimassen med en stavblender eller kør den gennem en si
kom sukker i
lad afkøle til ca. 40 grader
mælk eller fløde på sjus
vanilie
hæld i skål og køl

evt. kan et æg piskes i, men som sagt, prøv dig frem.

held og lykke

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 10-03-05 16:31

nej, i øvrigt - glem det hele æg; brug evt. stivede hvider, når massen er stuetemperatur, før den ryger i køleskabet.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 10-03-05 21:34

Tak for svaret krabat.
ja det lyder ret logisk så jeg prøver nok denne fremgangsmåde en dag
tak for svaret . hilsen Karin.