/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nero Copy On the fly - Fryser
Fra : dosdesign
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 09-03-05 09:40

Hej
Jeg har allernyeste version af nero, ny NEC 3500ag DVD brænder. Jeg kan sagtens brænde alt undtagen On The Fly, dvs en quick kopi. Brænderen fryser bare på 1% og jeg skal slukke PC. Den sidder på samme IDé kabel som mit alm. DVD drev og det har altid virket med min gamle plextor cd-rom brænder. Når den når 1% fryser den altså og der kommer en Error i Event rubrikken
"Error Power Calibration" (eller sådan noget)

Og hvis det er en musik cd den skal kopiere fryser den først på 7% hver gang (dog hvis jeg laver en cd-rw med 1 nummer på kan den godt ???)

Hvad er der galt kan godt med image først men ikke on the fly ??

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 09-03-05 11:51

Jeg ved ikke præcist hvad der er galt, men prøv at indstille drevet til ikke at brænde minimum en 1 GB data. Dette kan gøres under "options" i "choose recorder". Jeg har haft en lidt andet type problemer mht. DVD-drev der opførte sig sådan, og jeg mener fjel-meldingen var nogenlunde den samme.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-05 15:19

Kunne være en defekt burn proof! Det ville sandsynligvis give en power calibration error, hvis brænderen skal vente på data fra dvd-drevet!
Med hensyn til Plextor så indeholder den normalt en 8 mb buffer, hvor de fleste andre brændere har en 2 mb buffer, det, så fejlen kunne osse ligge der!
Generelt er det ikke en god ide at køre on the fly på den samme ide channel, da risikoen for coasters stiger betydeligt!

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 09-03-05 22:44

dreyer>-- hvor er Options i Nero 6.6.0.8 (nyeste nero)

tedd>-- Hvad er coasters og min plextor var en alm. cd-rom 24x brænder og den nye dvd nec3500 brænder er med 8MB cache (tror jeg det hedder)

Husk jeg kan godt uden On The Fly og alt andet - Kun On the fly i nero virker ikke (jeg har kun 1700 mhz processor men 512 DDR ram)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-05 23:59

coasters er en fejlbrændt cd man kan bruge til at placere ølflasker på

I øvrigt er DVD brændere efter min erfaring ikke så god til at brænde cd medier, men du kunne jo prøve at sætte brændehastigheden ned! Problemet kan jo være at at din dvd rom ikke er i stand til at leverere data nok til brænderen?

Og det kan osse skyldes at du har ressourcekrævende programmer kørende i baggrunden!

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 10-03-05 01:00

"Options" findes nederst i det vindue, hvor du vælger hvilken brænder du vil bruge. Den kan blandt andet åbnes fra Recorder > Choose Recorder... "Options"-knappen sidder nederst til venstre. Funktionen du skal deaktivere hedder "DVD high combatibility mode".
Den tekniske forklaring på denne er forøvrigt at enkelte ældre DVD-drev ikke kan læse DVD'er hvis der ikke er skrevet mindst en gigabyte data på. Men i den virkelige verden er det ikke et problem.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 10-03-05 08:37

Hold da ferie - nu har jeg siden december spurgt i over 10 fora og fået over 100 svar som jeg ikke kunne bruge - så kommer Dreyer bare og fikser det hele og sparer mig for lange søvnløse nætter ..... efter jeg tog fluebenet væk fra
"vælg Recorder --> Choose Recorder hedder "Options" og tag flueben væk ved punktet "DVD high combatibility mode"
Kører det bare 100000000000000000000000000000000000000000000 tak !

Kan du evt. fortælle hvad der var problemet, altså hvad har jeg gjort for det virker mere præcis !!

Juhuuuuuuuuuuuuuu

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 10-03-05 08:59

Hej!
Godt at det virker :)
Men helt præcist hvad der går galt ved "DVD high combatibility mode" ved jeg faktisk ikke. Min teori er at nogle drev kan håndtere det sammen med Nero, mens andre ikke kan. Jeg har et LG-drev der kører USB, der ikke kan, og et internt LiteOn-drev der kører fint med. Så om fjelen er i software, hardware eller firmware ved jeg ikke...

Hilsen
Dreyer

PS: Spred ordet! :)

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 10-03-05 09:15

Åhhhh nej - det skulle jeg aldrig have skrevet at det virkede - Jeg prøvede med en halv fuld DVD og det virkede, så en total fuld DVD (som jeg ved ikke virkede før at brænde On The Fly) og det virkede også fint...MEN så prøvede jeg med en simpel alm. musik CD (som plejer at fryse på 7 %) og alle tre forsøg frøs den på 5% ????? mærkelig og jeg kan ikke sætte brænde hastigheden ned fra 10x, man kan kun vælge det og det ville nok heller ikke hjælpe og det virkede med fuld speed med DVD'erne !

Så nu er vi nede på halvejs løst problem igen ????????

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 10-03-05 09:19

Køb en CD-brænder :)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-05 09:29

Har du sat din drive speed på begge dine drev>start alle programmer>nero>værktøjer drive speed.
Vis ikke så kan det godt give en Power Calibration error.
Manse9933

Kommentar
Fra : dosdesign

Dato : 10-03-05 09:42

ja - men hvad skal drive speed stå til ? og hvorfor købe en cd-brænder når min dvd-brænder kan brænde alm. cd-rom + den kan godt bare ikke On The Fly ?

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 10-03-05 11:15

Det burde være unødvendigt at købe en CD-brænder, men der er ingen tvivl om at Windows ikke just er det optimale indenfor styresystemer. Utallige problemer med kontrol og fjel ved blandt andet sådan noget som drev er ikke ualmindeligt. Med andre ord: Kan det gå galt, vil det gå galt.
Dette er til dels noget jeg siger fordi det passer, og til dels fordi jeg ikke ved hvordan dit problem ellers løses... :)

Drive-speed burde man ikke skulle pille ved. Den bør bare stå på maximum, og hvis brænderen ikke kan følge med burde buffer-underrun-funktionen træde i kraft. Gør den ikke det er den enten defekt eller deaktiveret. I "Recorder"-menuen i Nero kan man aktivere den, men det går jeg kraftigt ud fra at den er.

Sidste løsningsforslag fra min side må være den klassiske med at fjerne driveren og installere den igen. Evt. prøve at se om der er en opdateret driver på producentens hjemmeside.

Hilsen
Dreyer